Ålands-semester

Nu har jag o mamsen varit på Åland i en vecka. Hon tog med mig dit för att hon hade anmält sig som funktionär där, vid en beachvolleybollturnering. Det var jätteroligt! Många från hela världens bästa spelare var där - ända ifrån Brasilien hade några kommit. Det är ju jääääätttteeeelångt dit :)
Vi sov i en idrottsanläggning, där det fanns flera idrottshallar. Mamma pumpade upp en luftmadrass som hon lånat från min kusin Joakim. Det var mysigt att sova på den. I salen som vi sov i låg det flera andra tjejer o killar och det var inte någon som snarkade någon gång faktiskt MEN...det var en snäll flicka från Karlstad som var 19 år. Hon pratade i sömnen ibland och då låg jag o lyssnade lite, men det var svårt att höra vad hon sa. Jag ligger ju inkapslad inne i mammas mage, så ljudet går inte fram riktigt perfekt. Men det var andra som kommenterade flickans natt-prat på morgonen en dag och alla skrattade åt detta. Mamma oxå:).

En dag var mamma inne i en affär på ön och köpte en liten söt mössa till mig. En beige- och vitrandig. Jättesöt. Den kommer inte jag kunna ha på mig förrän jag fyller ett år tror jag. Hemma däremot så har jag redan tjuvkikat att jag kommer att få några andra småmössor när jag föds...hihi... Jag har mer koll än mamma vet, så säg inget...hihi....

Nu ska jag med min mamma till läkaren. Hon har haft lock i öronen till och från, sen den dagen jag blev till ungefär, så nu vill hon kolla upp om det är en propp där inne bakom öronen. Jag fattar inte hur en propp ska få plats där men om doktorn får ut den så ska jag se hur stor den är, för jag har sett en propp hos grannen en gång och den var jättestor och såg ut som en miniatyr-flaska typ. Förstår inte hur den har kunnat flyga in i mammas lilla öra???

Hej så länge..
Puss till alla ute i världen.
Mysplutten v. 24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0