Åland - inte bara jobb

När vi var på Åland så jobbade mamma nästan hela tiden, för det var många som inte kom dit som hade sagt att de skulle göra det. Men en dag tog mamma med mig ut på en timmes promenad vid hamnen. Vi gick förbi massa stugor och små små ministränder. Det var en fin dag den dagen så solen sken på oss båda. Det var skönt. 

När vi gick tillbaka så såg vi en jättekonstig fågel. Den var stor och flög inte. Den gick omkring bara och fladdrade med sina jättestora roliga vingar. Några barn hade nog klistrat på alla vingarna och sen målat dem. Det var stora blågröna och svarta prickar ÖVERALLT på vingarna. Och sen hade de målat hela kroppen helt blå. Det såg jättekul ut....hihi.... En fågel som promenerade jämte hade bannen nog inte hunnit med att måla än, för den såg helt vanlig ut. Mamma tog kort på den både framifrån och bakifrån. På ena kortet löjlade mamma sig lite....det tyckte jag var jätteroligt. Hon visade "röven" ...hihi... Inte UTAN byxorna, utan med byxorna PÅ. Hon härmade den roliga fågeln bara. Skoj var det i alla fall :)

Sen var vi i en affär oxå, innan mamma skulle jobba vid matchplanen igen. Då köpte hon faktiskt en sak till både sig och mig - en bok. En gullig bok med fina bilder i, på bebisar och växter liksom. Svårt att förklara. Där i kan mamma oxå skriva om saker som har hänt henne och mig och tankar som mamma har när jag ligger i magen, ända tills jag föds. När jag blir stor skall jag få läsa den lovade hon. Ska bli spännande tycker jag. Jag gillar att mamma gillar att skriva och pyssla med papper och pennor. Hoppas några av alla hennes färgpennor funkar när jag vill låna dom sen. Hon har flera tusen tror jag...fast jag vet inte hur många tusen stycken är än. Tror det är ungefär vad som får plats i ett sånt där pennfack som barnen som går i skolan har???

Jo, vi såg en såååå söööööt valp oxå. Åh, en sån skulle jag nog vilja ha och gosa med. Den var svart. Mamma tog ett kort på den så jag kan se på den när jag vill. Snäll mamma.

Nä, nu ska jag vila lite. Hörs senare.
Hej då :0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0