Bowling med grannarna :0)

Japp...nu har man varit me morsan å farsan och bowlat. Och mina grannar Nicke, Piky och Madeleine var oxå. Det var roligt för äntligen hade jag möjlighet att få göra nåt med någon i min egna storlek. Bowlingklotet var ungefär som mammas mage, förutom att klotet var blåfärgat och mammas mage är lite solbrun liksom. Sen har mammas mage bara ETT hål...som heter navel. Klotet hade tre hål i sig. Undrar om det var sönder, för alla bollar som jag sett hittills har ju inte haft några hål någonstans, för då är de ju paffa.... Men det klart. Bowlingklot kanske SKA se ut så.

Mamma kastade iväg den blå kulan massa gånger och hon var den som träffade de långa vita dricksflaskor-liknande grejerna långt borta i andra änden av den träbanan som hon slängde kulan mot. Så pappa sa att mamma vann! Vad kul! MIN mamma vann! Tjohooooo.....

I morgon ska vi iväg på picknick i Slottskogen. Då ska ni få se ett foto oå min mammas vän Susan. Hon har oxå en bebis i magen som ligger o väntar på att få komma ut o leka, precis som jag gör. När vi båda får det, så ska vi leka massa ihop. Det ska bli min allra bästa bästis. Vi kanske kan gifta oss när vi blir stora :0)
Nu är det mörkt ute för det är höst. När jag kommer ut är det liksom vinter...kanske snö. Snö är ungefär som socker tror jag så man kanske kan lägga lite snö i sitt te eller kaffe.

Hej då. Nu är mamma trött och ska sova. Själv tänkte jag göra träna lite kullerbyttor...här inifrån...hihi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0