Cool flyguppvisning i Säve

Oj oj oj, vilka olika flygplan jag har sett för ungefär 2 veckor sedan. Mamma hade fått några gratisbiljetter av snälla Emma, som hon träffade när hon jobbade på Åland i somras. Hon jobbade som vakt här oxå denna helgen. Toppen! Vi var i Säve en heldag och såg massa flygshower och massa olika sorts flygplan och helikoptrar och skojiga saker. Det var jätteroligt men det blåste så. Tur att mamma hade en varm rosa tjock tröja på sig.
Pappa, mammas kompis Anne och hennes man och barn och Annes föräldrar var oxå med.
Vi gick omkring och såg massa kul grejer. Kolla här....

MAMMAS VÄN EMMA SOM JOBBADE SOM VAKT PÅ SÄVE DENNA HELGEN



ETT JÄTTELITET SEGELFLYGPLAN, SOM ETT ANNAT STÖRRE PLAN DRAR UPP MED ETT LÅNGT REP, SUPERHÖGT UPP I LUFTEN. SEN FÅR DEN LIKSOM GLIDA RUNT I LUFTEN HELT SJÄLV, UTAN MOTOR....TILLS PERSONEN I PLANET VÄLJER ATT LANDA...HUUUU....LÄSKIGT LÅTER DETTA...



HÄR POSERAR PAPPA VID EN RIKTIGT GAMMAL HELIKOPTER. HOPPAS DEN BARA ÄR PÅ MARKEN JÄMT FÖR DEN SER LITE VÄL GAMMAL OCH SKRUTTIG UT. HIHIHI...



NÅGRA OLIKA FLYGPLAN:   1. "FLY BY"   2. UPP Å NER-FLYGNING   3. TUFFT SPETSIGT PLAN PÅ MARKEN

              

MAMMA MED SIN VÄNINNA ANNE OCH HENNES SÖTA BARN



ÄNNU MER OLIKA FORDON:   1. STORA HELIKOPTRAR   2. GAMMAL BRANDBIL   3. FALLSKÄRMSHOPPARE

             

WOW...DAGENS HÄFTIGASTE GREJ STOD "TEAM 60" FÖR. DETTA VAR TYDLIGEN DERAS ENDA GEMENSAMMA FLYGUPPVISNING UNDER HELA ÅRET.



HÄR ÄR FLER COOLA FOTON FRÅN TEAM 60. I HÖGTALARNA SA DE ATT PLANEN BARA ÄR 5 METER FRÅN VARANDRA....OJ OJ OJ VAD DUKTIGA DE ÄR...OCH MODIGA :O)

             

HIHIHI...MAMSEN HITTADE EN KILLE SOM VAR ALLDELES GRÖN FRÅN TOPP TILL TÅ, OCH DET VÄXTE TILL OCH MED MOSSA  PÅ HANS HJÄLM. HAN FRÅGADE PAPPA OM HAN VILLE VARA MED I DERAS GÄNG OCH LEKA GRÖNA MONSTER...HIHIHI. PAPPA SA ATT HAN SKULLE FUNDERA PÅ DET HEMMA.



1. ETT PLAN KALLAT "TUNNAN"   2. FÖRSTA PLANTYPEN, MED TYGVINGAR...huuu...   3. MILITÄRVAPEN...INTE KUL

             

MEN HÄR KOMMER NÅT PÅ OMRÅDET SOM VAR KUL, SOM JAG SKALL PRÖVA NÄR JAG KOMMIT TILL VÄRLDEN... :)



DET VAR ÄVEN KUL NÄR MAMMA RÅKADE TRASSLA IN SIG I ETT MILITÄRNÄT...HIHIHI...



Sen var vi inne i en källare som var mycket större än mammas källare. En sådan skulle hon haft....så hon kunde få plats med alla grejer hon samlar på....hihi... Där nere i Säves källare fick det plats MASSA flygplan så den var jättejättestor! Om planen står ute i regnet kanske de rostar eller om det är för varmt ute så kanske plåten smälter...så det är nog därför de har dem liksom under marken tror jag.



Min morbror Anders kom dit oxå med mina kusiner Jocke och Daniel. De såg inte ut att tycka det var så värst roligt och de frös nog oxå för axlarna var änna ovanför öronen....nästan...hihi...
Undrar om deras mamma Anneli var hemma och bakade eller nåt, för hon är en sån mamma som pysslar med massa grejer i hemmet och i köket. Undrar om min mamma kommer göra detta? Skulle vara mysigt att baka ihop med henne - få mjöl i ansiktet och kleta in händerna med deg :0). Och så kunde jag ju äta smet, för det har jag smygsett att mamma ALLTID gör när hon bakar sockerkaka...hehehe.... Ibland är hennes färdiga sockerkaka väldigt låg, så då har hon nog ätit MASSA smet. Mmmm....längtar till detta. Kanske det är min tur att slicka ur degburken när jag blir lite äldre, kanske 4 månader. Hoppas det :)

Sänder här över kramar till alla...så...ta emot...NU!
Mysplutten v.24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0