Hemma hos Mathilda och Emelie

I går var jag, mamma och pappa hemma hos mammas bästa väninnas barn, Mathilda och Emelie...för vi var alla barnvakter för dem. Deras föräldrar Anne och Magnus var iväg på olika roliga kalas. Någon skulle gifta sig och någon fyllde år, så då hade mamma sagt ja till att vara där några timmar på kvällen. Det var roligt. Vi åt pizza och åt godis och popcorn. Pappa var ute med barnen och hoppade i en JÄTTE-studsmatta som de har i trädgården. Alla hoppade samtidigt, så det var tur att det var ett stort nät runt dem, så inte någon ramlade ur. Ingen hade hjälm på sig. Kanske de borde det...

Undrar om jag kommer få en egen liten skål med popcorn när jag kommer sitta och mysa i soffan när jag är född??? Undrar hur länge jag måste vänta på att få äta detta...kanske några veckor...hoppas det går fort tills detta, för jag tror att jag kommer gilla popcorn oxå :)

Hej då. Nu ska jag sova lite.

.....Ja just det ja...innan natti-natti-sången så mätte mamma sig med måttband runt sin mage. Ett sånt där vitt pappersmåttband som man kan få på IKEA. Hon gör det ibland, för pappa har sagt att mamma ska få en present den dagen då måttet hela vägen runt magen är större än pappas magmått. Pappa har 98 cm runt och när mammas mått är 100 cm så är det dax. Jag hoppas att jag oxå får en present då i såfall, för det är ju jag som gör grovjobbet ;)
(vid dessa stunder så tar jag i och spänner ut mig så mycket jag bara kan...thi hi...)

JUST DENNA KVÄLLEN KOM HON UPP I 100 CM.
SÅ....NU SKA VI FÅ PRESENTER! JIPPIEEEEEE!!!! TJOHOOOO!!!!



Nä, klockan är mycket sa mamma precis. Visserligen är jag lite uppspelt och extra glad nu, men det är dax att nana. Jag ska nog drömma om små söta paket...tjohooooo....!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0