Konserter jag varit med mamma på i sommar :)

Nu kom jag på att jag vill skriva vad för trevliga konserter mamma har tagit med mig på i sommar.

1. Först var vi i Kungälv och lyssnade på LENA & ORUP....med Snygge MÅNS som lite förband. Det är många tjejer som tycker att Måns är söt, mamma oxå, även om hon är många många år äldre än honom. Kanske hon är lite "gubbsjuk", fast det heter nog "tantsjuk" då om man är tjej. hihi....

2. Sen var vi, ihop med pappa, uppe på ett ställe på ett berg som kallas "Snikens kulle". Därifrån kunde man se Ullevi arena och där inne på arenan spelade ett band som heter U2. Det satt MASSA folk där uppe på kullen med oss. Varje gång det är konsert så samlas många personer där som inte har köpt biljetter. Man sitter där och kanske har med sig nåt att picnicka med och umgås. Vi tre gjorde det den kvällen och det hördes sådär från dom som spelade. Jag har inte hört dem innan, men det hade mina föräldrar, så de hade nog mer ut av konserten än mig.

3. I somras var vi INNE på Ullevi och då var det ett annat band, med en sångerska som mamma tyckte om jättemycket när hon var lite yngre än hon är idag. MADONNA heter hon som uppträdde. Det var sådär på konserten tyckte både hon och dem hon var med. Det var hennes kompis Sandra och hennes mamma o pappa som var med. Och en annan väninna, Caroline, som mamma jobbat med förut och en annan tjej, Tina, som mamma gått en engelskakurs med för länge länge sen. Det var väldigt mycket "dunka-dunka" sa många, så snart konserten var slut, men jag vet inte vad det betyder. Men jag tror att det kan vara om man spelar basket. Hörde via mammas mage en kväll, då det var sportnytt, att någo...n hade dunkat en boll ner i en korg av något slag. Och den korgen satt uppe i luften liksom. Hmmmm....någon får berätta när jag fötts så jag förstår mer. Just nu förstår jag inte riktigt, men det är helt ok. Jag har hela livet på mig att lära mig massa grejer och jag ser fram emot detta jättemycket. Jag vill träffa mamma och pappa och alla mina kusiner och alla andra i släkten och....mammas vänner...och...äta coccos-bollar och godis och popcorn och...sitta uppe länge på kvällarna med en filt i soffan. Mmm....detta längtar jag efter såååå himla mycket...

Nu ska jag lägga mig och drömma om detta, så god natt kära läsare.

Ja, just det ja, jag glömde berätta om en annan kul konsert...

4. Mamma åkte till Anne o Magnus och deras barn upp till Lysekil en fin lördag. Där gick vi runt i hamnen och sprang på Nina o Mikael. Jättekul! Sen gick vi alla till en pub/restaurang och åt glass. Gotteligott! Lite senare var vi inne på Lysekils värdshus och där åt mamma en jättestor räksmörgås som såg smarrig ut! Efter maten kom det ett jätteroligt band som sjöng och spexade på scenen. NO TJAFS heter de och han som sjöng var helt tokig. Han hoppade runt som en jojjo på scenen och det var så roligt så en del grät tårar och skrattade hejdlöst hela tiden. Även mamma och alla andra som vi var med skrattade högt och sjöng med ibland. Mamma har lyssnat på detta bandet tidigare och de är lika galna varje gång. Hihihihii....på ett kul sätt.

Puss o kram från mig - bebben :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0