Liseberg och Slottskogen

Hur mycket folk kan det vara på en plats samtidigt tro? Jag har inte varit med om så här många människor någon gång tidigare. Det var MASSA att titta på så jag blev trött i ögonen och somnade till slut. Hihi... Det var på Liseberg som alla människor OCH jag, mamma, pappa och mina kusiner från norrland + deras mamma o pappa var och spenderade en dag tillsammans. Jättekul ställe med karuseller och godiskiosker och glasskiosker och andra kiosker med tex spunnet socker, popcorn och godsaker. Dit vill jag gå igen och då menar jag GÅ. För denna gången fick jag bara sitta i vagnen. Helt ok det också men att promenera själv vore ju ännu roligare - för jag övar massa hemma på att ställa mig upp nuförtiden. I sängen ställer jag mig upp HELA TIDEN. Mamma blir lite småtokig då jag inte vill somna utan bara stå, sitta, stå, sitta. hahaha....

Slottskogen var vi också inne och gick runt på en dag allihopa. Där fanns massa roliga djur. Några flög, några satt, några simmade och några hade roliga läten för sig. Ett stort får, ett pappa-får tror jag det var, han bää-ade så högt så jag blev rädd och började gråta. Mamma tröstade mig då. Sen så var det ok nästa gång han bräääkte. hihi...
Pingviner fanns oxå i parken och de var sååååå söta. De simmade omkring och jagade varandra i vattnet med en jättefart. Några satt på deras lilla egna stran och tittade på och hejade på, när de andra simmade. Jättekul var det att se dem alla.

Vi såg en älg i en inhägnad med. OJ - den var STOR!!! Den låg ner och vilade men jisses vad den var stor. Huvudet var större än min gåstol hemma tror jag. Huuuu vad läskigt.

Lite senare när jag vilade i vagnen, så passade mamma o pappa på att spela lite fotboll med Emmy och hennes pappa. Det var jättekul sa mamma. De spelade tjejerna mot killarna. Tjejerna vann - helt rättvist och helt väntat :)

Foton kommer senare från dessa dagar o utflykter....

Massa goa kramisar till mina goa kusiner i norr och deras mamma och pappa. Hoppas vi ses snart igen och då kanske jag kan säga era namn.

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0