Öppna förskolan!

Wow!!!! Nu har jag varit på öppna förskolan någon timme. Det var roligt att vara där, även om jag satt i mammas famn hela tiden nästan. Lite granna fick jag ligga i en grön mjuk ringformad skummadrass liksom. Det var skönt där i. Det var MASSA bebisar där på förskolan och dessa var mellan 0-5 månader bara. Det är en dag varannan vecka som det är öppet för just dessa åldrar på bebisar, så därför tog min snälla mams med mig dit just denna dag. Där träffade vi två andra mammor, som mamma träffat på hennes föräldragrupp. De hade med sig sina bebisar Arvid och Alexander, så nu har jag fått se dem. Vi kommer nog att bli bästisar sen hoppas jag. De var söta killar :) Om två dagar kanske mamma tar med mig dit igen för då är det öppet för bebisar från 0-1 år. Detta är för oss VARJE fredag - bebiscafét heter det då tydligen. Mysigt med massa andra bebisar. Kul att mamma får prata av sig med andra mammor för dagarn är ganska tysta och ensamma hemma har jag hört mamma berätta för pappa och för sina väninnor. Det blir nog mer o mer av detta framöver för nu är jag ju "stora tjejen" (det säger mamma till mig ofta). Kul!

Ja, detta var vad jag ville berätta för er om just idag. Har alltså fått se hur det funkar på ett sånt kul ställe där massa barn samlas och leker. Det finns madrasser och leksaker ÖVERALLT där. JIPPIEEEE!
Nu ska jag få mat av mamma - det blir nog mjölk igen hoppas jag, för den är såååå supergod!
Slurpiga hälsningar från mig - stora tjejen ;)

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0