Farmor & Farfar på besök - Jippie!!!

Oj oj oj vad långt min farmor och farfar har åkt för att hälsa på mig. De har åkt tåg från Umeå i 15 timmar. De sov i tåget oxå, och det var 3-våningssängar. En sån skulle nog jag vilja ha senare när jag blir större, för då kan ju mina kusiner från Ö-vik få sova över där i varsin säng ovanför mig. Eftersom jag är minst så är det nog bäst om jag ligger nederst tror jag. Farmor och farfar däremot - de sov överst i sin tåg-kupé minsan. Farmor var så orolig att farfar skulle ramla ner, så hon sov nästan ingenting på hela natten. Hon är snäll hon, som ser efter så att farfar har det bra...MEN...hon borde ju passat på att sova lite hon med förstås ;)

Den 5 - 8 januari så har i alla fall min pappas föräldrar varit här på besök för att träffa oss alla. De har ju inte sett mig än så det var sååååå glada när de såg mig för första gången. De jollrade mot mig och log stora breda leenden! Kul! De sa även att de tyckte att jag var söt - mysigt va!
Sen tog det inte många minuter förrän farfar tog fram videokameran och då filmade de mig. Verkar vara en kul maskin, farfars maskin. Vi myste tillsammans hemma hos pappa och även mamma passade på att filma när farmor och farfar såg mig första minutrarna. Detta få jag väl spana in när jag är lite äldre antar jag. Ska nog bli JÄTTEKUL då när det sker.

Vi var tillsammans allihop nästan hela tiden som de stannade här hos oss. De sov i pappas lägenhet så att de inte behövde vakna av mitt ev. skrik på nätterna. Jag och mamma o pappa sov hemma hos mamsen. Det har gått jättebra hela tiden. Jag har sovit bättre senaste tiden har jag hört. Ibland sover jag 2 timmar i sträck, ibland 3 och ibland 4 timmar. Mamma är mest glad då jag sover 4 timmar :)

En av dagarna åkte vi allihop till Ikea på Hisingen. Där var vi i nästan 2 timmar - oj vad tiden går fort ibland...hihi... Sen så gick vi till byggnaden jämte och mamma ammade mig i restaurangen som fanns där, medan de andra gick på en shoppingrunda. När mamma bytte blöja på mig så trodde hon att det var frid o fröjd med allt, och att den nya blöjan skulle "monteras på" som vanligt. Men ack så fel hon hade...hahaha...för jag sköt iväg en rackebajsar-reptil mot mammas byxben. Det blev MASSA orange fläckar på benet...hihihi...ledsen mamma, men jag hade lite sånt i "systemet" liksom...och det behövde komma ut JUST DÅ! Se här hur roligt mammas byxben såg ut när jag var klar...


Senare så åt vi pizza och bara var inomhus. Det var jättekallt ute och massa snö. Inte så vanligt i Göteborg, men just denna julen och fram till nu har det varit snö och superduperkallt. Vi hann inte ens med en promenad med min barnvagn medan de besökte mig. Hmmm...nästa gång de hälsar på så blir det säkert mycket bättre väder och massa tid till detta.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hi hi, vilken liten bustjej du verkar vara :-) Jättekul att du fick rå om farmor och farfar några dagar. Ni verkar ha haft mysigt och vi längtar också efter att träffa dig. Dina kusiner är i Nordmaling till i morgon, så nu ska jag och din farbror strax i väg och äta pizza och sedan blir det bio. Vi ska se "Snabba Cash" och den vill jag se för att boken var så bra, men mest för att han som spelar huvudrollen är en riktig snygging ;-) Trevlig helg! KRAM från Ö-vik

2010-01-15 @ 16:42:32
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0