Min 5:te levnadsvecka...

...ja, den innehöll en massa roligt besök både hemma och borta!!!

Mammas väninna Susan kom på besök. Hon skall få en bebis i slutet av februari så då kommer vi leka, bebisen och jag när vi blir större. Vi vet ej ännu om det blir en flicka eller pojke, men det spelar ingen roll - bara det är en snäll bebis så blir vi nog bra kompisar och kan låna ut saker till varandra och sova över hos varandra. Ska bli jätteroligt.

Mammas bonuskusin Camilla o hennes son Elliot kom över och de gav mamma en massa tips om hur hon kanske kan göra med lilla mig om jag är kinkig. En del av dessa tips tänker jag försöka hjälpa mamsen med. Det lönar sig säkert om jag gör det :) Kanske får jag en smarrig räkmacka någon gång längre fram i år...för jag hör ofta mamma prata om en sån macka. Jag vet ej vad det är, men det har nog nåt med att RÄKna att göra. Kanske får jag räkna ut hur många kramar jag vill ha av mamma. Då ska jag räkna långt...
Av Camilla fick jag två jättefina klädesplagg - en söt pyjamas och en riktigt tuff röd sportoverall. Tack så massa snälla ni. Ska använda dem flitigt när jag har vuxit lite mer bara.

En av dagarna under min 5:te vecka så gick mamma på en långpromenad med sin nya väninna Åsa. Hon träffade henne innan jag kom ut ur mammas mage. Det var vid mamma o pappas föräldragrupp som de lärde känna varandra. Hon födde en tjej oxå, en söt FILIPPA, den 22 dec. Vi kan ju bli bästisar o gå på dagis ihop - hoppas det. Vi alla promenerade i alla fall i 2 tim, runt en mysig damm vid en skog - Slätta Damm heter den. Där kan man mata änder och se om man har tur att se en ekorre eller två. Där finns massa sånna söta djur.

Sen så åkte mamma o pappa o jag ner till Falkenberg till min moster Eva o mina kusiner Anna o Mattias där. Meningen var att vi skulle stanna där några dagar, jag o mamma i alla fall, för pappa måste tyvärr jobba på sitt jobb. Synd, men snart är det helg igen och då kanske vi alla gör nåt ihop igen hela dagarna två.

Nu e det läggdags hörde jag mamsen säga, så jag får le lite gulligt och blunda, så att hon tittar länge på mig...och säger hur söt jag är några hundra gånger...hihi...sen kan jag ju lipa lite...så hon eller papsen tar upp mig lite till, så jag får lite go mys-tid med dem. (man måste ju utnyttja alla tillfällen, speciellt då de tror att jag sover...hihi)

Tjingeling...skriver mer från Falkenberg när jag får tid över...så må gott tills dess.
Kramisar många gånger om från mig, lilla söta Felicia.
Mysplutten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0