Träffade en av mina blivande kompisar!

Fredagen den 22 januari så var vi på BVC och då vägdes jag igen. Camilla där sa att jag vuxit jättebra och att jag var lika söt nu som sist hon såg mig. Nu hade jag lite större kinder däremot, sa hon. Hihihi...
Camilla höll mig på alla möjliga sätt och jag fick testa att ligga på både sidan, i en slags ställning som såg ut som en skateboard-ramp, och så fick jag ligga på magen lite oxå. Hon vill att jag skall träna på att ligga på magen framöver hemma. Helst 3-4 ggr per dag - detta så jag kan blir lite starkare i nacken och på så sätt kunna lyfta mitt huvud. Vore ju bra om jag skall kunna spela tex fotboll snart. Om jag skall kunna gå upp och nicka på ett inlägg tex, DÅ är det ju bra med starka nackmuskler till exempel :)

När vi var klara där med Camilla så råkade mamma "springa" in i en annan mamma, från mamma o pappas föräldragrupp. Hon heter Christina. Hennes man Håkan och deras son hade oxå varit på BVC-undersökning samma tid som mamma - fast hos en annan sköterska förstås. Deras lille son heter Elliot. Han var sååååå söt! Mamma gick med dem en bit på vägen hem, och när hon var utanför deras lägenhet så bjöd de med oss upp. Sååå...vi gick med dem och där fick mamma äta en god brun chokladtårta som de kallar "kladdkaka", ihop med de andra vuxna. Vi bebisar, vi fick god och smaskig bröstmjölk istället. MYCKET GODARE!!! Mumsfillibabba va gott!!! ;)
Vi var kvar där några timmar - tiden bara "flög" iväg. Mamma och de andra vuxna pratade om massa grejer, men mest så pratade de om när jag och Elliot kom ut ur våra mammors magar, och om hur det går för dem nu med oss busfrön. Kul att få ha varit med och lyssnat på dem, för då vet jag ju att mamma slipper sitta ensam hemma alla dagar då pappa jobbar. Skönt att hon har någon att prata med menar jag. Just nu så svarar jag ju inte när hon babblar på om dittan o dattan på dagarna :) ...men vänta några månader, så skall jag försöka göra mitt bästa med att prata med dig mamsen. Jag har ju börjat så smått med att jollra, så min tanke är att jag skall fortsätta utveckla mina språkfärdigheter mer och mer. Bra va!

HÄR ÄR ELLIOT, SOM ÄR TRE VECKOR NU

...OCH ELLIOTS MAMMA CHRISTINA

...OCH...MIN MAMMA...SOM AMMAR MIG HÄR PÅ BILDEN...TRALLALAAAAAA...

När vi kom hem, så kom pappa hem oxå, OCH den där goa Anna, från mamma o pappas jobb. KUL! De hade med sig god mat till alla - REVBENSSPJÄLL! Det såg ut som om de gillade detta, för de slabbade och mumsade med sina händer omkring dessa revben. Undrar vems revben de tillhörde innan??? Hoppas inte det var någon som helst hade velat ha dem kvar, för då saknar ju de sina revben nu :(

HÄR HÅLLER SNÄLLA ANNA I MIG - MYSIGT!

Kvällen blev mysig och sen blev jag trött. Grinade lite, men sen somnade jag gott igen!
Natti natti alla läsare av min lilla blogg.
Mysplutten


Kommentarer
Postat av: Heffa

Kul att du följde med hem en sväng, du och C verkade ha en del krämpor och förlossningshistorier att prata om ;-)



...lite synd bara att vi inte kan se bilderna in din blogg, från vår dator syns de inte.

2010-01-28 @ 14:25:20
URL: http://tehhef.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0