Babymassage - jippie...

Igår tog mamma med mig på en nystartad kurs i babymassage hos goa Camilla på BVC. Det var 5 andra bebisar där oxå och vi satt i Camillas undersökningsrum. Eller...vi bebisar fick ha det skönt och ligga på en mjuk skummadrass medans våra mammor fick sitta upp bakom oss. Det är fördel att vara liten ibland...hihi...
Pernilla och Camilla hette lärarna och de verkade vara superlugna tanter som gjorde oss alla lugna - även min mamma verkade lugn...och det var länge sen sist. Hon är så uppe i varv jämt så detta gjorde nog henne lika gott som det gjorde för mig :) Härligt, för hon behöver verkligen bli lite lugn och må bra. Det är mycket jobb att ta hand om en sådan aktiv och "vilja-vara-med-jämt-och-överallt-tjej-och-inte-missa-något-tje" som mig. Hihi...

Tanterna berättade och visade hur mamma o de andra skulle göra på oss och vi fick denna gången känna på hur benmassage känns. Det var nog kul...men i ärlighetens namn så var jag inte så närvarande. Jag käkade o gnagde och smaskade mest på mina händer och fingrar under hela tiden där - i en timme. Så...nästa gång kanske jag kan berätta mer om hur det KÄNDES. hihi...

Det låg en kille jämte mig, på sin mjuka madrass, som spanade in mig hela tiden. Han var söt. Han heter Elvis. Han är nog kär i mig...eller jag i honom...minns inte riktigt. Han är 10 veckor gammal och hans mamma var väldigt ung såg det ut som. Min mamma är oxå ung...i sinnet...men inte i passet. Där står det att hon är snart 40 år - undrar om det är gammalt...hmmm...vet inte riktigt. MEN...det kvittar ju, för hon verkar vara som en 20-åring ibland har jag sett hemma. Hon leker med mig och jollrar och pratar kiss och bajs-språk med mig ibland...så då är nog inte 40 år så himlans gammalt trots allt :)

Mamma gick en lååångpromenad med mig i vagnen efteråt - i 2 timmar! Då sov jag hela tiden...nästan. Sen så sov jag 30 min hemma oxå...så oj vad bra! Eftersom jag inte vill sova dagtid hemma, för det finns ju så mycket att titta på, så är det ju bra med promenader så jag får lite vila någon gång. Jag blir ruskigt grining om jag inte får sova, så igår var både jag och mamma nöjda! Jippieeee!!!

På kvällen sen var det dax att sova igen. Mellan 21-00.30 sov jag, sen fick jag mammas bröstmjölk, sen sov jag 01.00-04.45, sen mjölk igen, sen halvsov/smaskade på händerna/sov jag mellan 05.10-07.00. Oftast är denna sista period runt 1 - 1,5 timme, men då mamma hängt upp en leksaksgrej med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0