Babysim - min första kurs!

Hej hopp alla! Nu har jag varit på mitt första babysim-pass. WOW! DETTA var häftigt! :)

SE VILKA FINA SIMBYXOR JAG HAR FÅTT AV MAMSEN

Mamma o pappa var med och det var pappa som fick hålla mig i bassängen, medan mamma stod jämte den och tog några fotografier...som nog var roliga...för jag var jättekoncentrerad. Det var en liten liten pool vi var i, och det var väl ungefär 8 andra bebisar som simmade runt jämte mig. Ok, vi simmade väl inte så jätteduktigt än, men vi kommer bli superduperduktiga sen.

Pappa började hoppa lite upp och ner med mig i vattnet och alla andra föräldrar gjorde det oxå. Läraren sa hur man skulle göra i bassängen och då gjorde alla föräldrar detta. Vi var ovanför ytan idag bara, för längre fram är det meningen att vi skall vara under vattnet - huuuu....läskigt!

SÅ HÄR SÅG JAG UT NÄR JAG VAR I VATTNET - COOLT VA!

Sen sa läraren att alla skulle hålla bebisarna framför sig, under armhålorna, på armlängds avstånd...så jag kunde då se papsen framför mig. Sen så gick han bakåt med mig sakta, sakta. Det var lite nervöst och jättespännande bara att vara i poolen så när pappa höll mig så var det skönt med lite trygghet. Mamma stod jämte och flinade och myste för att jag såg så gullig ut. Hehehe...

SE HÄR HUR DUKTIG JAG VAR

Sista övningen gick ut på att jag skulle ligga på ryggen och pappa skulle hålla mig under ryggen och huvudet. Då var mitt huvud lite lite under vattnet, men bara så att öronen var under ytan. På detta sätt så låter det lite som om jag var i mammas mage igen. Lustigt faktiskt, för det lät liksom som om det blev lite mullriga läten från ovanför ytan. Häftigt var det i alla fall. Nästa gång får vi nog göra några andra övningar och det skall bli kul. (kanske jag skall fejka en kallsup...hihihi)

NÄSTAN...UNDER VATTENYTAN

OCH HÄR ÄR NÅGRA FLER FOTON SOM MAMSEN TOG VID MIN ALLRA FÖRSTA SIMSKOLA :)

När vi varit där i 30 min totalt så fick mamma ta med sig mig in i omklädningsrummet och ta av min snygga badbralla, och torka mig torr och ta på mig mina kläder igen. Detta medans pappa fick lugn och ro i sitt omklädningsrum, med att duscha i egen takt. Åh...jag vet att mamma läääängtar till nästa gång, då hon skall vara med mig i bassängen och då HON kommer få duscha i EGEN TAKT. Detta har hon nästan inte kunnat göra sen jag kom till världen. Hon är alltid upptagen med mig ju, så hon är värd varenda minut nästa simgång.

Jag fick välförtjänt bröstmjölk av mamma när hon klätt på mig, för det tar på krafterna att bada.
Sen åkte mamma och jag bussen hem igen och när jag kom hem, efter att ha sovit i vagnen hem...i ca 1 tim, så sov jag faktiskt...håll i er nu...i 2 TIMMAR TILL!!!!!!! Läraren hade sagt till mamma och pappa att jag kanske kommer vara trött när jag kommer hem, men vet ni vad... jo, jag var JÄTTETRÖTT! Mamma trodde inte det var sant. Tänk om hon vetat att jag sov så länge! Då hade hon kunnat sova 2 tim oxå. Det hade hon gillat jättemassor, för hon sover så lite jämt, bara för att jag är vaken jämt. Hon SKULLE ju kunna sova när jag sover i vagnen, men det kanske inte går...för det är ju mamma som kör vagnen då. Thi hi...

Nä, nu e det dax att sysselsätta mina föräldrar med nåt. Har lagt en ny laddning chokladpudding i blöjan min, så pappa får byta den nu. Hihihi... Må så gott så hörs vi snart igen här.

Kramar från mig.
Mysplutten, alias Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0