Överraskning till min goa mamma!

Idag när mamma hade ammat mig 2 ggr på natten, så passade jag på att samla på mig en överaskning till nästa amningstillfälle. Så...kl. 05.45 när jag grina för att jag ville ha lite uppmärksamhet så kom mamsen ilande in i mitt rum. Jag log så där sött, som bara jag kan, och som jag vet att mamma "smälter" av att se ;)
Hon märkte att jag behövde bytas blöja på, så hon la mig på skötbordet och jag lät henne villigt ta bort blöjan. SEN...japp...sen kom min överraskning!!! En super-RAKET...som gjorde att det prutade orangefärgat ut på bordet, på hela mammas pyjamasbyxa och på en stor del av mattan. OJ...det var ju inte riktigt min mening att det skulle braka lös så där mycket...hihi...men det blev så tyvärr. Mamma började lugnt o stilla torka, både här o där, och när hon skulle ta fram en ny blöja så sköt jag skarpt igen - denna gång lite mindre...så det bara hamnade på skötbordet och på lite handdukar som låg där.

Mamma fick fixa i ordning där runtomkring mig o skötbordet ett tag, och jag bara låg o log mitt söta leende ;)
Nu kan detta tyckas taskigt av mig, jag vet, men det var bara för att jag fått så god mat av mamma ju.
Vet att hon o pappa har försökt att ge mig nappflaska med annan mat, och det är inget fel på den maten. MEN...jag gillar inte att få en plastgrej intryckt i munnen på mig, även om det är en napp eller nappflaska. Jag tror att de vill mitt bästa (eller deras bästa...jag vet inte riktigt detta än). Smyghörde en gång att om jag tog nappflaskan så kunde mamma vara iväg lite längre stunder, tex då hon vill jobba på Ullevi ibland, eller bara hinna med att få lite egentid. Då skulle ju jag kunna vara med pappa lite mer oxå. Men jag är inte redo än för plastgrejen för jag vill ha "äkta vara". Min mammas tutte är BÄST!...INGEN PROTEST!
Ledsen mamsen men du får stå ut med att ha mig hängandes vid tutten ett tag till. Försöka med flaskan kan ni ju göra men jag lovar inget. Den kommer liksom in fel i munnen på mig. Jag vet att jag gillade den förut men nu gör jag inte det. Kanske jag ändrar mig snart - har inte bestämt mig;) Sorry!

Nu har jag lekt lite i babygymmet, medan mamma har skrubbat mattan jämte mig. Allt går inte bort så antingen får det vara som det blir, eller så får hon gå till kemtvätten med mattan...eller köpa en ny. Ledsen mamsen. Kan dock inte riktigt lova att jag inte gör om det igen, fast jag vill att du ska veta att jag inte gör det med flit. Det liksom bara kommer...inifrån min mage.

Nu är jag i sängen igen och gnager, nafsar, slafsar och snurrar runt mina händer och fingrar i munnen. Oj vad häftigt! Det smakar inget men det är kul. Mamma säger att jag skelar när jag tittar på mina händer på nära håll och då ser jag lite rolig ut tydligen. Jag får väl försöka förstå mig på vad skela betyder när jag blir lite större.

Nix, nu ska jag vila lite.
Hej då så länge.
Kramar till alla :)
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0