Nya småbissar...

I helgen som var precis, så var jag och mamma hos min moster Eva i hennes hus i Skogstorp i Falkenberg. Det var jätteroligt. Hon har massa katter som dök upp hela tiden. Vart jag än vände mig om så var det en katt. Hon hade säkert 100 stycken...tror jag. (min mamma sa att det bara var 3 st, men jag tror att hon inte är så bra på matte). Mamma hade lånat pappas bil så vi åkte fint i hans gråa bil. Moster och vi åkte till affären och då fick jag sitta i kundvagnen och då såg jag jättebra. Jag blev superlång oxå och tyckte det var coolt när andra tittade och log åt mig. Undrar varför de gjorde detta. Undrar om min mössa satt snett eller nåt...

När de handlat lite saker inför middag och myslördagen, så åkte vi till Pia, mosters väninna. På vägen dit så såg vi några rådjur som sprang över vägen. Mamma ville ta kort på dem, men hann inte. Pias hus är jättenära en stor åker, och där springer ofta rådjur. Vad mysigt det låter tycker jag. Att få se sånna sötisar ibland. Hoppas de håller sig från vägarna där bilarna kör bara. Pia blev jätteglad att se mig igen. Hon gillar nog barn. Hon har några själv, men de är lite äldre tror jag, 22 och 25 eller nåt. Vet ni vad!!! Hon hade en häftig grej på golvet. En röd liten maskin som var rund. Den städade på golvet, helt av sig själv. Man behövde inte putta den eller dra den, utan den åkte runt och runt, hit och dit, och när den åkte mot tex en vägg så vände den håll själv och fortsatte tills den slog emot en ny grej. Häftigt. En sån skulle mamma skaffa tycker jag, för jag blir jätteledsen och rädd när hon har dammsugaren igång. Jag blir nästan hysteriskt ledsen. Moster Eva är van vid barn och tycker att jag måste lära mig att dammsugaren "brötar" och låter hemma hos mig. För min mamma kan ju inte städa hemma om jag är hemma och är ledsen. Jag skall försöka ge det några gånger till då, alltså låta mamma få pröva igen. Om jag sätter mig längst bort från henne när hon städar så kanske jag kan klara det. Får väl se sen.

Vi hade kul i alla fall hos moster och hennes katter. Min kusin Mattias kom över på besök lite innan vi åkte hem. Han var lång...och blyg för mig. Jag var blyg för honom oxå. Nästa gång skall jag krama honom lite mer. Nu kramade jag bara honom en kortis. Han går i skolan på djymnasiöm...eller vad det heter. Gör dataspel. Hoppas jag får spela detta med honom när jag är äldre. Jag var lite ledsen på dagen innan vi åkte hem, för jag ville inte sova. Mamma o moster tyckte jag skulle sova. Jag grät lite o sen sov jag i en timme. Jag var visst tröttare än jag trott. De hade visst rätt denna gången ;)

Jo, det var ju det jag skulle säga oxå. Mamma hörde att jag gnisslade tänder, så hon lirkade in ett finger i min mun och kände då två nya taggiga småbissar sticka ut i överkäken. Jag hade alltså fått 2 nya tänder som tittat fram. Inte undra på att jag gråtit de senaste dagarna, speciellt på nätterna. Mamma har burit mig så mycket sista veckan så hon har fått nån slags kramp eller bristning eller stukning i handleden. Hon kunde inte ens lyfta mina fjäderlätta ben för att lägga under en ny blöja. Oj då, då är det illa ju. Jag skall försöka att inte gråta på natten nu då, men kan inget lova. När vi åkte hem sen så var jag lite ledsen när jag vaknade i bilen nära Ikea i Mölndal. Jag insåg ju då att jag inte skulle få leka med katterna nu, och jag saknade moster och katterna jättemycket. Mamma försökte trösta mig men det var svårt. När vi kom hem så fick jag träffa pappa och då blev jag superduperglad igen. Han bar och gullade med mig och läste en bok och senare så fick jag välling av honom. Snäll pappa va!

JAG HAR HAFT EN UNDERBAR HELG MED ALLT JAG FÅTT GÖRA OCH ALLA JAG FÅTT TRÄFFA...:
KATTER, MOSTER, KUSIN-MATTIAS, PIA, RÅDJUREN, STÄDMASKINEN, KUNDVAGNSRACET, LÖRDAGSMYSET, RESESÄNGEN, BILTUREN FRÅN GÖTEBORG...OCH ALLA UPPLEVELSER. GÖR GÄRNA OM ALLT IGEN SNART.

Natti natti, nu gäspar jag och mamma ikapp i soffan.
Tjingeling och dingeling
Mysplutten 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0