Träffat släkten i Göteborg

Idag har jag fått träffa mestadelen av släkten i Göteborg. Mamma tog med mig till ett hus som heter Kapell. Där var det begravning av en släkting som heter Rolf. Mamma kände honom jätteväl och det var ledsamt för hon hade massa näsdukar med sig. Moster, morbror och morfar var där oxå och jag satt med dem, fast i mammas knä. Det spelades jättefin musik och alla andra var så tysta där så jag var det med. Mamma berömde mig för att jag satt så lugnt och fint och så där bra som jag kan ibland. Visserligen hade jag nappen att snutta på men jag lekte med den lite ändå då och då.

När vi skulle vidare till ett annat ställe och fika så somnade jag i bilen. Mamma lyfte ur mig sen och satte mig i min vagn så jag sov när de fikade. MEN...jag vaknade efter en liten stund bara, så då fick även jag äta lite mat. Fick burkmat igen...Mmmm..."biff med pasta". Gott. Sen så var det många som hälsade på mig, som jag inte kände igen alls, för jag hade inte sett dem....nästan i alla fall. Många av dem såg mig när jag var pytteliten och det kommer jag inte ihåg därför. Nästa gång vi ses så kanske jag kan säga "tjena" till dem. Det blir i dec, för då ska mamma fixa kalas för mig när jag fyller 1 år. Då blir det nog säkert ett namngivningskalas oxå, för det har  jag inte haft än. Då kommer kanske min farmor och farfar och hälsar på med. Vore mysigt. Har inte träffat dem sen i januari.

När vi lämnade detta fikastället, efter mingel och prat mellan de vuxna...och efter att många hade hållit i mig och busat med mig, så var jag trött igen och vi åkte till min morbror Anders hus. Väl där så satte mamsen mig i min vagn och sen promenerade hon med mig i 1,5 tim. Då sov jag nästan hela tiden. Skönt. Det var en underbar dag, med sol och ganska ljummet väder. Mamma svettades på sin rygg för hon hade en tjock jacka. Själv tänkte jag inte så mycket på vädret för jag låg så gott och bara blev uppassad ju. Hihi.
Sen fick jag leka inne hos morbror och se på deras fiskar. De har många fiskar, och stora  fiskar, och fina fiskar.
Efter detta så fick jag mat igen. Jag åt köttbullar och pasta - PRECIS samma som alla de andra åt runt bordet. KUL! Jag fick lite av MINA burkmats-köttbullar men även smakam deras köttbullar. Alla var lika goda och jag ville bara ha mer hela tiden. Till slut sa mamsen stopp, men jag fick lite efterrätt ändå. Snäll mamma jag har, så jag var snäll tillbaka vid matbordet.

Väl hemma, så skulle jag sova hos pappa, så nu har jag somnat...Zzzzzzz
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0