9 månader, den 3 september

Japp, så "gammal" är jag nu. Och det innebär att jag varit lika länge INNE i mammas mage, som UTANFÖR mammas mage. Häftigt. Om jag får välja så vill jag fortsätta vara utanför mammas mage, för det händer mer skoj här. Det fanns ju inga andra barn inne i magen, eller några leksaker, eller fåglar, träd, burkmat, tv.... hihi.

Tänkte berätta lite vad jag gillar att göra:
Jag gillar att skratta! Speciellt när mamma kittlar mig under armarna, på bröstkorgen, under fötterna eller på låren...eller under hakan. Det är kul att skratta. Ibland kissar jag på mig då, men mamma vet inte detta. hahaha...

Jag gillar oxå att åka i vagnen numera - helst då jag får sitta upp helt, och kunna se allt som händer runtomkring. Det är ju full rulle hela tiden ju. Massa att se! Sen sover jag där i vagnen oxå, ibland 1 gång per dag, ibland 2 ggr. Inte så länge som mamma skulle önska, men en halvtimme brukar det bli...ibland mer, mot en timme. Jag vill ju inte missa nåt ;)

Nåt annat kul jag gillar är att leka med andra barn och med leksaker. Helst är jag på golvet o leker, och det spelar ingen roll om det är hemma eller borta. Ibland är jag i soffan hemma och busar runt "hej vilt". Mamma är lite orolig då för att jag skall ramla ner på golvet. Jag har varit nära en gång men hon han få tag i mig. Det dröjer nog inte länge förrän jag druttar ner ändå tror jag, för jag blir mer aktiv varje dag. hehehe... Snabb som tusan är jag :)

Att äta är oxå en hobby jag har. Varje gång jag får mat, så äter jag upp allt. Det spelar egentligen ingen roll VAD det bjuds på - jag slukar allt som om det är det sista mål mat jag får. Hihi... Morsan trodde att min viktkurvas skulle vara skyhög, men på BVC så var den helt normal och följde min vanliga kurva där. Kanon, för då kan jag ju fortsätta äta som jag gör. GOTT!

Träffa andra folk är jätteroligt. Mamma pratar med folk hit och dit, och jag ler och ser söt ut då. Får många komplimanger ska ni veta. hihi...

Vad mer gillar jag...hmmm....jo, att ränna efter mamma hemma. När hon ska in på toa och kissa eller nåt annat där, tex borsta tänderna, så följer jag med som ett "plåster". Mamma blir lite småtokig då, för hon får ju aldrig vara i fred där...ELLER någon annanstans just för tillfället. Hahaha...

Jag älskar att kramas. Kramar min nalle, min mamma, min pappa och andra saker. Kudden älskar jag att gosa med, och då menar jag ALLA kuddar jag är i närheten av. Jag lägger mig ner och myser. Kanske bara i 2 sekunder visserligen, för sen vill jag ju göra annat igen. hihihi...

Nåt jag INTE gillar kan jag säga oxå:
Och det är DAMMSUGAREN. Jag blir hysteriskt uppskrämd när det sätts på och lipar och lipar. Den får hon använda när jag är ute med pappa tycker jag. Mamma vill att jag vänjer mig, men jag lipar högre och högre, så hon använder den inte alls nu när jag är hemma. Haha..

Nu e det dax att nana. Får skriva mer snart igen. Nu har jag lite tid på kvällarna att skriva, för när mamma lagt mig, efter vällingen, så smyger jag upp utan att hon vet...och går in på bloggen och surfar runt och skriver lite här. (Shhh....säg inget till mamma, för då kan jag ju fortsätta skriva här).

God natt vänner. Ses här snart.
Kram Mysplutten


Kommentarer
Postat av: Vegardinga

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2011-03-25 @ 08:27:02
URL: http://vegardinga.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0