FEST-ligheter har hänt!

Hmmmm...ja, det stämmer. IDAG, den 10 sep, så tittade en liten, liten vass tand ut nere i munnen - till vänster. Och den jämte kommer nog alldeles snart oxå. Jag har varit lite extra grinig 2-3 dar nu, speciellt vid matning. Det har kliat och irriterat vid tandköttet. Det är helt vitt nere i munnen. Så nu kan jag kanske få äta kött, stek, pizza, kebab och sånt där annat som de vuxna äter.

Jag har oxå precis lärt mig att klappa händerna...så det är kuligt att göra detta när andra gör det, tex vid sånger eller dyligt.

Sen så har jag lärt mig att se skillnad på några olika saker hemma, tex en katt, en anka, en fjäril, en skalbagge, ett troll, en boll, en nalle, en kudde, en bok, en docka....så mamma frågar mig ofta var sakerna är, och jag tittar lite runtomkring mig, och oftast hittar jag dem. Detta tycker jag är superduperkul...oftast.

Nu slutar jag för idag. Ville bara dela med mig av festligheterna som skett precis.
Tjing-tjong-ping-pong.

Mysplutten


Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till första tanden! KRAMAR

2010-09-11 @ 10:23:50
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0