Risgryn!

Yes! Ett litet "risgryn" till har kommit i min mun. Jag hörde en äldre dam säga att bebisars små tänder kallas kan skojas till och kallas för risgryn. Låter sött! Min andra tand kom alltså den 12 september, bara 2 dar efter den första tanden. Nu kan jag nog tugga rejält snart. Kanske mamma kan göra "soppa på en spik" och sen kan vi äta detta. En spik har jag sett att mamma använde hemma och den var jättehård.

Nu ska jag sova, för i morgon bitti skall mamma åka iväg över helgen...snyft. Så jag vill somna nu så att jag hinner vara med mamma lite TIDIGT i morn. hihi... Pappa skall sova här med mig eller så skall jag sova hos honom över helgen. Jag gjorde detta för första gången för några kvällar sen och det gick superbra. Det var roligt och kan ni tänka er - jag sov 12 timmar då! WOW! Rekord sa mamsen. Så jag får nog sova där mer gånger hoppas jag. Mamma var lite orolig för hur det skulle gå och hur jag skulle reagera.
Sen kommer inte mamma hem förrän sent på söndag nu i helgen för hon skall jobba på Ullevi, där det är en fotbollsmatch så fort hon kommer hem. Det betyder att pappa kommer ge mig välling 2 kvällar i rad. Jippie...
Hej o hå nu lägger jag mig o nanar.

Puss o kramisar
Mysplutten


Kommentarer
Postat av: Emma

Har smygföljt dig lite under dina nio månader och tjingsade lite på din mamma på Ullevi i söndags. Kul att se att allt går bra man undrar ju allt.



/Emma

2010-09-22 @ 19:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0