Ullared får fint besök...

...nämnligen av MIG :)
Och mamma och pappa oxå förstås. Jag har inte körkort än och äger ingen cykel....eller pengar till tåg heller för den delen...och...mina ben bär ej så långt än för en promenad. Och....ja just det ja, jag har inte lärt mig att gå än. Hmmm....så det dröjer nog några månader till, tills jag själv kan ta mig till Ullared. hihi...

De handlade i alla fall lite kläder och leksaker till mig. Tack snälla goa päron. Ni är bäst!
Min vän Linus var med i bilen ner till Ullared. Och hans mamma Susan såklart. Det var nog bäst att hon var med för annars hade ju min mamma fått amma honom oxå och det vill jag inte. Jag vill ha min mamma för mig själv när det gäller amning. Mammas mjölk är ju bara såååå god....slurp!
Jag fick åka runt i pappas kundvagn på nedervåningen först, där el-grejer o sånt finns. Mamma o Susan var på övervåningen och strosade runt. De letade nog efter den där kända Morgan. Jag såg ett foto på honom och han var väl lite småsnygg tror jag (hur man nu ser ut då...hihihi). Sen sålde de lite prylar som de hade döpt efter Morgan, men även fler saker som de döpt efter en man som heter Kjell. Kjells solbrillor tex. Morgan hade en burk som hette nåt i stil med "Morgans egna lunchlåda". Pappa köpte en sådan. Mamma köpte ingen sådan.

När vi hade paus för lite mat för mig och Linus så åt mamma och pappa varsin kokkosboll. Den såg god ut. Tyvärr fick jag inte smaka - inte denna gången, men kanske nästa gång får jag hoppas. De riktigt njöt när de smaskade på dem. Hmm... gottegrisar!

Mamma handlade massa andra prylar oxå som hon tyckte kunde vara bra att ha. Många är presenter till mig och mina vänner. Mamma tänker ofta på andra, så ibland är hennes pengar slut när hon väl skall köpa nåt till sig själv. Sagt till henne att försöka ändra lite på detta, men hon säger oftast till mig då att "det är svårt att lära gamla hundar att sitta". Men jag fattar ej vad hon menar då. Vilken hund skall sitta???? Och vems hund är det hon pratar om???? Ja, ja, det ger väl sig längre fram när jag får träffa hunden...kanske.

När vi åkte hem så sov jag och Linus i bilen. Vi sov även på vägen dit, så det blev inte så jobbigt att åka 1 timme åt varje håll. Åker gärna dit igen snart snälla mamma och pappa. Såg en leksak jag skulle vilja köpa.

Nu är det natti natti. Så god natt alla tröttisar!
Kram kram
Mysplutten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0