Dagis - dag 4 & 5

Jepp, nu har jag varit där på MITT DAGIS, i 5 dagar. "En vecka" heter detta oxå sa en tjej på dagis. Bra att veta. Jag pratar ju för fullt nu så då kanske jag även kan lära mig säga en vecka snart :)
Det har varit jätteroligt alla dagar hela första veckan...hihi...nu alltså, efter dag 1, 2, 3, 4 och dag 5. Jag har bara lekt med olika saker, som tex med pussel och någon slags det som kallas playdough eller nåt sånt konstigt namt. Lekt med gosedjur, målat, klättrat upp o ner på en mysig pall/stol/fåtölj-sak. Den är blå. Det är den färgen jag kan just nu. Alla färger som mamma frågar mig om vad det är, så säger jag BLÅ. hihi... Hon visar mig RÖDA hjärtan, GULA solar, ORANGE apelsiner och GRÖNT gräs, men jag säger BLÅ hela tiden...hahaha. Snart kanske jag säger rätt. Det är så mycket jag lär mig nu så jag hänger inte riktigt med. Hoppas jag inte blir färgblind. En hel del killar blir detta sa en fröken - jättevanligt för dem. Vanligare än man vet typ...fast jag vet inte nåt om detta alls. Lika bra det ;)

Jag har inte gråtit eller saknat mamma eller pappa när de gått ifrån dagis en stund. Jag vill ju bara leka med Jane. Hon är såååå snäll. Nästa vecka ska jag få vara här i 2 timmar istället för bara 1 tim varje dag. Kul!

God natt. Nu ska jag göra nåt annat hemma.
Kram Mysplutten

(PS. jag kommer byta mitt namn från mysplutten till nåt annat namn som signatur här...för jag är ju ingen plutt längre.) Får se vad jag vill byta till. Kanske jag även byter utseeende på min blogg, för jag är ju lite mer "mogen" nu och vill ha nåt lite mer coolt utseende på bloggen då liksom.)

Kram igen.
Mys(plutten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0