Dagis hela 2:a veckan gick toppen!!!

Oj oj oj, vad mycket kul jag fått göra denna veckan. På 2 timmar hinner man med mycket mer än jag trodde man kunde göra. JAG ÄLSKAR DAGIS!!!

Har sagt "hej då mamma o kramat henne lite, lite bara". Sen har hon gått iväg någonstans och jag har fått leka med de andra barnen o fröknarna...helt själv. Känner mig lite vuxen nu därför! Om jag varit en pojke kanske jag hade fått mustach...hihi...för såååå vuxen är jag nu! ;)
Vi har fått gå ut o leka på lilla gården utanför med alla andra barn och vi har lekt inne med. Och så har vi ätit lunch. Massa god mat: potatis, ris, kyckling, lax och sånt där annat vuxengrejs. Och vi har fått en frukt när vi kommit till dagis kl. 10. Lunchen är kl 11.30. Sen så tvättar man händerna och runt munnen och sen kom mamma och hämtade mig. Då visste jag vad som gällde. Ner i barnvagnen och gå en prom. Jag somnade nästa efter 20 min varje gång, ibland lite innan. Jag ville egentligen inte sova, men jag var nog lite trött ändå.

Mamma prom med mig ena dagen till mina vänner Emelie och Mathilda. Fast vi åkte buss först. Där var vi hela dagen, för just denna första dagen på andra veckan, så var det "studiedag", och då var man liksom ledig. Så mamma tog med mig till min gudmor Anne och hennes barn. De älskar mig och jag älskar dem. HÄRLIGT! Vi lekte hemma i deras rum och ute på en lekpark de har. Se så hoppade vi mycket i deras studsmatta. Åhhhh vad kul det var. Jag har inte gjort det sen jag var i norrland hos mina kusiner ju. Åh, va skoj jag hade där....och nu igen. Jippie!!! Sen åt vi lite mat och sen spelade vi boll i deras trädgård. En underbar dag! Tack mamma och Anne för att jag fick åka med dit.

En annan dag efter dagiset så promenerade mamma med barnvagnen, (med mig i) in till stan, över bron, till Liseberg. Det var kul att få vakna upp där, och få se MASSA folk o barn och sen fick jag åka karuseller och sagoslottet och kaninbåtar och krama kaninerna och åka farfars bilar. Sen åt vi hamburgare o pomfritt. Jag dippade mina sånna i ketchup och dressing. Mmmmm.

En tredje dag så promenerade mamma mig in till stan igen, och då hamnade vi på "Göteborgskalaset" och inne på Trädgårdsföreningen. Där var det MEGASUPERSTOR barntillställningar, med teater, trollerigubbe, hoppborg, karuseller, ansiktsmålning, bokhörna, korvstånd, Ikea-lekhörna, blöjbytes-tält med gratis blöja och våtservetter...hihi. Och massa gräsområden att springa omkring på. Det var fint väder oxå, så det var ju jättebra. Dagen innan regnade det och dagen efter oxå. När jag åkte karusell så satt jag i en liten bil första gången och andra gången satt jag på en häst. Då höll jag i mig hårt alldeles själv - ingen som höll mig. Kände mig sååå stolt då. Mamma vinkade flera gånger till mig då, men jag höll mig i hästens öron och hals lite, så jag inte skulle ramla ner. Det sa mamma att jag måste göra. Bra att ha henne!
Min vän Maja kom oxå dit, så hon åkte i bilen med mig en av gångerna. Det var myyyysigt! Har inte sett henne på jättelänge ju. Sen mötte vi en annan pojk, Daniel som jag oxå träffat innan på fam.förskolan. SEN sprang vi på en till kille som gått där, Sammy. Han är supersöt och hans mamma med. Majas mamma är förresten jättelik sin syster. De är tvillingar. Jag vet inte vad det betyder men ibland kan jag tro att den ena systern är den andra...hmmm..skumt va!!!

Idag är veckan slut på dagis och nästa vecka skall jag vara där på dagis EN HEL dag, varje dag. Från kl 07.30 - 16.00. WoW. Och då skall jag äta frukost där med de andra barnen. Kl 8 gör man det. Sen leka och sen lunch och SEN...hör nu! DÅ SKA JAG SOVA MED ALLA ANDRA BARN, PÅ EN MADRASS PÅ GOLVET I ETT RUM. Hahaha....tror de verkligen att jag kommer göra detta!!! Hahaha! Jag kommer nog det sen, men första dagen kommer jag nog sätta mig upp flera gånger och titta på de andra och småflina...och undra "vad i jissenam håller de på me´ - tokar"! Hihi... Men det blir nog bra sen. Berättar mer när jag varit där och testat sova där. Hoppas jag inte blir ledsen.

Puh, jag är trött nu. Har sovit dåligt hela veckan. Vaknat o gråtit minst 1 gång/natt, ibland upp till 5 gånger. Mamma har varit jätteledsen för detta, för hon vill ju inte att jag skall vara ledsen. Det är massa drömmar som jag vaknar av och ibland så är jag nästan tröstlöst svår att trösta (så sa mamma till Jane och pappa i alla fall). Vill ju gärna sova bra som jag brukar men det är lite svårare just nu. Det kommer nog bli bra snart igen. Många grejer i huvudet som händer på nätterna säger Jane. "Bearbetning av alla upplevelser som är nya," säger hon.

Jane berättade för mamma att jag varit "EXEMPLARISK" hela veckan och att det är "EN FRÖJD" att få ha mig där. Jag har skött mig bra och lekt självständigt och även med andra, och jag har lyssnat bra då de säger till mig saker, och haft superbra ordning, och ätit jättebra och varit glad och go hela tiden. Åh vad mamma är stolt! Och jag har ju gillat allt där på dagis, så det klart jag skött mig "exemplariskt"...thi hi....vad det nu betyder :)
(Hemma har jag däremot varit väldigt krävande och envis, både vid tandborstning och påklädning och blöjbyten, hela denna veckan. Mamma har försökt att hålla sig jättelugn och snäll, men ibland fick hon tvinga på mig kläder innan dagis, så vi inte skulle komma försent. Då lipade jag massa. Usch. Båda blev ju ledsna då. Så jag kanske ska ändra min taktik nästa vecka...hahaha...)

Natti natti nu. Måste sova, för i morn kommer pappa hit kl. 10 och då ska vi kramas och leka i några dagar ihop. Han ska ta mig till dagis de första 3 dagarna nästa veckan, så hämtar mamma mig på onsdag och lämnar mig dit tor o fre. Ska bli roligt att båda ska lämna o hämta mig tycker jag. Då kan jag berätta för dem vad jag gjort varje dag. Gääääsp...nu e jag trött. God natt alla! 

Puss & Kram
Mysplutten...fortfarande ett litet tag ;)




Kommentarer
Postat av: Anna

Det är så roligt att läsa om din nya tillvaro på dagis Felicia och jag förstår att din mamma är stolt :-) Vad spännande det verkar vara, särskilt det där med att alla barnen ska sova på varsin madrass på golvet. Det har både Emmy och Ebba gjort när de var yngre. Emmy klarade det däremot inte så bra, så då fick hennes fröken lägga henne i vagnen ute och då sov hon så gott så. Jag tror att du kommer att vara som Ebba och fixa vilan på madrassen galant!



När jag läser om allt roligt du gör och om vad din fantastiska mamma gör för dig börjar jag längta efter er massor. Jag hoppas att det inte dröjer för länge innan vi ses igen!



Emmy och Ebba ska snart få en kusin till, men den här bebisen verkar må så gott i magen och vill inte komma ut, fastän bäst före datumet passerat ;-) En annan spännande sak är att Emmy börjar 1:an på onsdag. Det ser hon fram emot! Ebba känner sig också stor, då hon och de andra fyraåringarna nu är äldst på sin avdelning. Hon är också stolt över att hon nu är "stor-Ebba", eftersom det ska börja en liten Ebba som är lika gammal som dig på dagis nästa vecka. För att skilja dem åt har Ebba fått glitterfjärilar på sin hylla och det är hon så nöjd över.



Ha det gott och hälsa både mamma och pappa! KRAMAR från Anna i Ö-vik

2011-08-19 @ 23:01:28
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0