Första dagen på mitt DAGIS!

Tjoooohoooo! Nu kommer jag fröknar! Jag kommer förgylla era dagar ska ni veta! Jag kommer busa och sjunga och leka och hoppa mig trött och glad. Jag kommer kramas och gulla me andra barn och fröknar och ha koll på mina kläder och skor och mina grejer. Jag kommer göra fina och coola teckningar och pyssla så mycket jag kan och älska varenda minut på dagis...hihi....hoppas jag i alla fall!

Ja, detta var mina egna memoarer som jag skrev upp innan jag gick dit med mamma o pappa idag. Jag vaknade helt utvilad o fick grötfrukost hos mamma och vi myste lite innan dagis-invignings-kläderna togs på. En fin cerise-vit klänning och fina tofsar i håret + ett hårspänne. Se själv hur söt jag var idag;

Foto kommer....

När vi kom dit så var det min ena fröken JANE som mötte oss. Hon var jättesöt och jättesnäll. Jag sa Åsa till henne för jag tyckte hon såg ut som Åsa. Hihi...men det var ju inte riktigt rätt, men nästan ;) Jag tog av mig skorna och hängde upp min tjocka tröja på MIN plats som jag har fått inne på dagiset. Vilken service. MIN PLATS! MIN HYLLA! MIN SKOPLATS vid dörren. WOW! Här kommer jag nog bli behandlad som en prinsessa...thihi... OCH...det är ju det jag är ju...hihi.

Vi fick gå runt med Jane och hon visade oss alla rummen de har. De har flera mysiga rum med kuddar på golven, lådor på hyllor och teckningar på väggarna och bokstäver och siffror på väggarna med. (mamma viskade att det heter så). Sen massa stora djur som man nog får leka med senare. De får inte ens plats i mammas ryggsäck tror jag, jo kanske 2 av djuren, men inte mer än så i alla fall.
Vi var inne i deras stora badrum. Även där fanns en låda med mitt fina namn på. Där skall mina blöjor ligga, så de kan hjälpa mig när det blivit lite "jox" i min blöja. Tänk, mamma o pappa kommer få slippa byta på mig många gånger nu under veckorna. Då e de nog glada. Jag har nämligen just börjat OGILLA när man byter bajsblöjan på mig. Gillar INTE då de ska tvätta mig med den där våta servetten. Urk! Spänner mig som en stålbalk så de inte kan komma åt. Hahaha...så det så! (Min moster dock, hon lyckades göra det där med tvätt-grejen och hon skojsade samtidigt...hihi).

Sen satt vi i ett annat rum med Jane och då berättade hon för mamma o pappa hur hela dagiset funkar med lite regler och information om saker o ting. Sen berättade mamma o pappa om MIG. Hur jag är, hur jag äter, om jag äter olika saker o sånt. Bra för Jane att veta sa hon. Jag tjuvlyssnade när de pratade och jag lekte samtidigt med lite bollar och målade lite med några fina kritor som de hade där. Kul! Jane fick även veta att jag brukar gå iväg själv och ställa mig någonstans när jag vill göra "2-an". (= bajsa, för er som inte vet vad 2-an betyder).

Lite info om när jag skall lämnas o hämtas pratade de om oxå. Lite mer info om att jag bara använder napp när jag sover och att jag är lite försiktig när jag gör saker och speciellt vid ev klättring och när nya grejer dyker upp. Så, detta var lite om min första dag på dagis. Det var jättespännande för mig och säkert även för morsan o farsan. Jag kommer nog säkert älska att vara här, för det var mysigt. När vi skulle gå efter en tim så var de massa andra barn där ute på gården. De lekte med rullvagnar och småcyklar och det fanns en liten sandlåda och en liten liten liten liten rutchbana där. Den åkte jag tre gånger. Den slutade lika fort som den började nästan...hihi.

När vi gick därifrån blev jag lite ledsen för jag ville ju leka lite mer. Men mamma sa att i morgon så skall jag få gå dit igen, med pappa. Då blev jag glad igen.

Mamma o jag gick till en lekpark i närheten där istället för pappa skulle till jobbet. I morgon skall mamma till jobbet och då är pappa med mig hela dagen. KUL! Jippie! Även på ons o tor. Sen på fredag följer mamma med mig igen. Nästa vecka skall mamma ta med mig hit 2 tim/dag och då skall hon LÄMNA MIG HÄR HELT ENSAM UTAN MAMMA! Fast jag kommer inte vara HELT ensam såklart. Massa andra barn och mina 3 fröknar är ju där. De heter Jane, Berit och Tina. Jag hälsade på dem idag allihop men jag blev lite sådär sött blyg som jag blivit på sistone. "Sött blyg" kallar mamma mig då nämligen. Gillar det ordet - SÖTT!
Vi mötte upp Åsa o Philippa en stund i lekparken och gungade och åkte ner i en STOR rutschbana. Det var riktigt roligt! Sen gick vi med dem hem och lekte hos dem och åt lunch.

Nu sover jag snart - hos pappa, för klockan är mycket. Tack för idag mamma, pappa och hela dagiset! Jättekul dag! Puss o kram alla ni där ute i världen. Jag gillar er :)

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0