Norrland - vecka 28

Ja, det stämmer. Efter vecka 27 så kommer vecka 28. Och nu har jag varit hos mina kusiner i Ö-vik i några dagar. Emmy och Ebba heter ju de och de är sååå snälla mot mig och de vill vara med mig jättemycket. Jag har fått hoppa i deras hoppgrej. Det är det roligaste jag vet!!!! Man hoppar upp och ner och åt sidan och mer åt sidan och sen kan man låtsasramla liksom. Men man slår sig inte utan man kan ställa sig upp när man vill. Ibland lurar jag de andra och ligger ner....och vips!!!....så ställer jag mig upp. hihi. Jag vilar lite då.

En kväll så fick jag gå med pappa och mina kusiners föräldrar (Anna o Mattias) på en koncert som var i Ö-vik. Det var en kille som hette Orup. Han spelade på sin gitarr, en sån som mamma har hemma. Han sjöng oxå och det gör mamma med hemma, men oftast inte samtidigt som hon spelar gitarr, för hon säger att det är svårt att göra allt samtidigt. Hennes fingrar ska ju hitta rätt på de där snörerna och samtidigt tittar hon i en bok med massa streck med siffror i, och sen ska hon ändra fingrarna på gitarren igen. Undrar varför hon skall läsa den där boken samtidigt jämt, för det kan hon ju göra senare.
Orup spelade fint o det var kul. Jag fick låna hörlurar av kusinerna för det var hög musik.

Mer text kommer...

OCH...dagen efter...då kom MAMMA till Ö-vik. Jag visste ingenting så när jag såg henne så bara skrek och hoppad jag. Jag blev lite glad o ledsen på samma gång. Hade ju saknat henne. Hon kramade o pussade på mig så mycket att jag tyckte det blev lite jobbigt....men det fick jag väl klara av. Jag hade ju saknat henne med såklart. Nu ville jag bara visa henne att jag kan hoppa i hoppgrejen med. Så jag drog med henne dit. Mmmmm...mysigt att ha henne hos mig igen.

Mer text kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0