På mitt dagis dag 2 & 3

Hej alla barn o föräldrar jag känner!

Första dagen
på min dagisavdelning Blåbäret gick ju som jag skrivit innan, bara finfint. Mamma och pappa följde ju med mig och vi fick träffa fröknarna som jobbade där, Jane, Berit och Tina. Även några blivande kompisar var där på inskolningen, men dem vet jag inte namnet på ännu. Daniel heter en kille förstås och han gick på min familjeförskola förra året. Han hade blivit så stor och jag oxå så vi kände inte igen varandra. Nu får vi ju leka igen ihop så det skall bli kuligt ;)

ANDRA DAGEN
gick jag dit med pappa. När vi kom fram så var dörren låst så pappa fick knacka på fönstret. Då kom Berit och talade om att det var en kod till dörren (1234#), sen var det bara att kliva på. (fast den koden jag skrev stämmer inte...hihi...för om jag hade skrivit den rätta här, så kunde ju dumma tjuvar gå dit och ta mina och mina nya dagiskompisars saker, och det vill vi ju INTE).

Vi hängde sen upp min tröja på min plats och la skorna där med. Sedan gick vi in och träffade mina fröknar. Pappa fick sitta ner och fylla i 2 stycken papper. Mamma ska få fylla i resten av dem på fredag. Jag lekte mest med Jane och en flicka som heter Emelina, hon fyllde 2 år i April. Medan vi lekte med pussel å andra skojiga leksaker satt pappa och Emelinas föräldrar i en soffa i samma rum och pratade. Jag sa "-Hej pappa" 2 ggr, å sedan "glömde" jag bort att han satt därborta hihi.. Blev glad när vi skulle packa ihop alla grejer och fick syn på pappa Nicke :-) Vi sa hej då och jag vinkade åt Jane när vi gick från dagiset.

TREDJE DAGEN så sa pappa att vi skulle till dagis. Ungefär 10 min innan vi åkte iväg. Då sken jag upp och sa jaaa dagis... visste ju att det var ett superduperkulit ställe.
När vi kom dit och hade tagit av oss ytterkläderna så gick vi in till Jane å gänget. Fröknarna sa visst till pappa å de andra två barnens föräldrar (Emelina & Deen) att idag skulle de få sitta i soffan utanför vårt lekrum (och ha dörren stängd). Pappa gick fram till mig och sa att han sitter i soffan (de har jag ju hört typ 1000 gånger hemma), så jag sa bara hej då pappa och fortsatte leka med Jane. HIHI.

När det gått en timme så fick vi börja plocka ihop och då kom föräldrarna in igen, och pappa kramade mig och han fick höra att jag varit en jätteduktig tjej. Jag fick beröm för hur noggran jag är (jag satt i 15 min med en leksak och provade om och om igen - spännande). Jane sa även att jag var duktig för jag visste vad stor o liten betyder. Både Emelina och Deen fick komma ut till sina föräldrar ett par ggr, men jag var bäst (idag) för jag visste ju att pappa satt därute i soffan, så jag behövde inte gå och titta... BRA VA!!!

Hej då alla barn o föräldrar, kram, kram. Nu ska jag med pappa hem o sova lunch/middag :)

Mysplutten


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad duktig du är på inskolningen Felicia! :-) Du är klok, för även om dina föräldrar lämnar dig på dagis så kommer de alltid tillbaka :-) KRAMAR från oss i Ö-vik

2011-08-11 @ 21:21:14
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0