På Dop för Vilja.

Igår var vi på dop. Camilla och Petters söta dotter Vilja Clara Caroline Starnäs. Hon har en supersöt bror oxå, som heter Elliot. Han har jag träffat några gånger redan. Han var nyklippt och såååååååå söt.
Hela släkten var nästan där. Massa folk och vänner oxå. Kyrkan var jättestor. Det var halt ute så mamma halkade runt lite med vagnen när hon körde runt mig i stan innan dopet. Jag somnade som planerat i vagnen på väg i med spårvagnen och sov sedan lika planerat i 1 tim och 15 min. PRECIS som mamsen planerat alltså. Grymt va koll hon har den där mamsemamsen. Hon vet precis hur jag funkar - ibland i alla fall. Kvällstid är det inte lika lätt att förstå sig på mig just nu däremot. Jag vill INTE bli lämnad ensam i mitt rum efter att jag fått dricka min välling. Jag lipar och gör mig lång i sängen och står upp tills jag gråter så mycket att jag nästan inte ser något. Då är jag inte så lätt att hantera. MEN...mamma fixar det ofta galant ändå, även om det är mycket jobb emellanåt. Jag har tom fått sova inne me mamma i hennes säng och det har ALDRIG hänt innan. Mamma är riktigt känslig vad gäller ljud, så jag har fått sova i eget rum sen jag var ca 2 månader. Ibland då jag är i mammas rum så kryper jag runt, runt lääääääänge och gör massa pruttljud, klappar händerna, småbabblar, står upp mm....tills jag faller ihop och somnar. Sen så bär mamma FÖRSIKTIGT in mig i mitt rum, efter att jag sovit i ca en halvtimma. Då är jag så trött att jag inte vaknar. Gissa om mamma är GLAD då! ;) Sen sover jag ofta bra hela natten.

Ja just det ja. Detta inlägg i min blogg skulle ju handla om dopet med Vilja. Jag lägger in foton här nedan istället, så får dessa tala för sig istället. (bra va...hahaha)

Foton på väg sen...





Ps. Vilja var lugn och fin hela dopceremonin...liksom jag, som bara småtjattrade lite i bänkraden. thihi...
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0