Julafton 2010

Dan före dan före dan före dan och så vidare... Hört att man kan säga såhär läääääääänge innan julafton ska komma. Man räknar liksom ner dagarna. Blir ju en väldigt lång mening om man vill börja säga så redan från sommaren. En del barn längtar till julafton hela året har jag hört en flicka säga. Man får paket då. Det verkar ju vara kuligt men jag har massa saker att leka med redan så jag behöver inga paket.

Fast NU är det den 24 december och julafton. Och pappa packade in mig o mamma i hans bil och körde sen ner till min moster Eva i Falkenberg. Bilen var även packad med min barnvagn, för den är ju bra att ha om vi ska ut på promenad. Jag har inte börjat gå ännu så det är bra att kunna ligga ner i vagnen och bli körd runt i när vi ska någonstans utomhus. (Schhhh....säg inget tilll någon, men jag kommer inte gå än på ett tag, för då kanske jag måste promenera jag med...thi hi).
Väl framme så åt vi lite gott av mosters köttbullar och potatis och rödbetssallad. Mmmm vad GOTT! Hembakt vörtbröd smakade jag på oxå. Jättesmaskigt! Mmmm!!! Sen lekte jag med mosters katter som oxå bor i huset. 3 st har hon. En är jättestor och heter Kosmos. De andra två är lite mindre och suuuupersöööööööta. De är tjejer och de heter Busan och...öhhh... nåt annat. Kommer inte ihåg just nu.

På kvällen sen så kom mina kusiner Anna och Mattias till huset oxå. De hade varit hos sin pappa på jul. Han bor i ett annat hus ganska nära. Vi kramades och Anna tyckte att jag blivit stor. Då blev jag stolt. Hihi... (jag ville ju egentligen visa henne att jag kan gå lite granna, men...som jag skrev ovan, så är det skönare att bli körd i vagnen nu när det är så mycket snö...hehehe). Nästa gång jag träffar Anna så ska jag visa att jag kan gå.

Jag fick sova i ett rum som moster målat i en fin blå färg. Där stod en resesäng som jag ska få använda när jag är här. Jag ÄLSKAR att vara i den. Leka i den är kul. Thihi... När kvällen kom sen så var jag jättetrött och sov superbra hela natten i sängen. Pappa låg jämte på en madrass på golvet och mamma sov i soffan i vardagsrummet.

I morgon blir det ännu skojsigare för då kommer mina andra kusiner från Göteborg hit och Anders, Anneli och morfar. Då ska vi fira julen tillsammans. Läääängtar! Då kommer nog tomten som alla snackar om oxå. WoW!

Natti natti. Trött nu. Ses i morn
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0