Nu är jag 13 månader!

Hallååååå där alla gamla gubbar och gummor och kusiner.
Idag är det måndagen den 3 januari 2011.
Nu är jag 13 månader! Tjoooohoooo! Grattis till STORA mig! Så här ser jag ut just idag;

Kommer bilder...



Mamma börjar jobba i morgon igen, efter att ha varit hemma med mig i över ett år. Då skall jag vara hemma med pappa i hans nya lägenhet. Det ska bli jättekul för jag har varit där många gånger redan och jag delar rum med pappa. Jag vaknar före honom varje morgon och ser att han ligger i sängen som står jämte min säng och då blir jag glad och skrattar lite extra. Mamma är lite nervös för att inte kunna "ha koll" på mig medans hon jobbar, men hon hoppas att pappa fixar detta att sköta om mig och se till så jag får god mat och får bytt blöjan då och då. Jag har lovat mamma att vara snäll med pappa och inte busa alltför mycket...speciellt första två veckorna. Men SEN, ja sen, då ska jag "spela allan"...thihi....som är ett uttryck som jag oxå läst i en tidning. Jag gillar att busa och göra roliga miner, så jag ska vara en rolig tjej framöver...har jag bestämt. Hahaha....

Mamma ska jobba 3 dagar/v och pappa de andra 2 dagarna. Så jag får fortfarande gå med mamma till Föräldraförskolan de 2 dagarna som mamma är med mig. Längtar dit, för jag gillar det stället och de andra barnen som är där. Maja, Thea, Gabriel, Daniel mfl... är bara några av kompisarna jag har där. Just nu så leker vi visserligen mest självständigt men det är ju kul att ha de andra nära sig. Jag kommer vara där så länge som mamma vill att vi ska vara där. Hörde just att mamma pratade med Gabriels mamma Sara, att de skall sluta gå dit snart, för Gabriel ska börja på dagis. Vad synd tyckte jag då, för jag och Gabriel är ju ihop. Han har pussat och kramat mig många gånger. Jag har inte varit så "på", på honom hittills, men jag har ju mognat under juluppehållet, så nu känner jag att jag liksom är mer redo. Hmmm....ska se om han vill vara o leka med mig istället för att börja på det där dagiset de pratar om. Jag ska be mamma snacka med hans mamma och kanske de kan göra så att jag oxå får börja på det där stället. För jag vill ju inte att Gabriel ska vara borta från mig. Blir ledsamt ju. Mamma gillar hans mamma oxå jättemycket så det är ju en dum idé att vi inte ska vara på samma ställe ju. Dumt, dumt.

Tjing tjong, nu ska jag äta.
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0