DROTTNING för en dag! KUL!

Jag har fått lite roliga o nya grejer att leka med..

...som ett PRINSESS-SLOTT.
Jag leker med det jätteofta. Gömmer mig där när mamma jagar mig och ibland ligger jag där o kikar i nån bok jag gillar.

...som en docksäng.
En liten söt säng för mina dockor som jag kan lägga dem i och ta upp dem ur när jag vill.

...som en cool mössa.
En svart mössa me en grej på framsidan som ser cool ut. Lite stor mössa men det funkar ändå.

...som mammas gitarr.
Den är kul att slå på. Mamma är lite mininervös när jag pillar på den för mkt men det får bli så. Det är ju hon som valt att gå en gitarrkurs och som vill träna att spela på den. Jag vill bara hjälpa henne så hon får till de rätta tonerna...ibland. hihi...kul instrument i alla fall. Annars spelar jag lite blockflöjt och lite plingplong på en liten mini-piano-grej.

Sen till den STORA HÄNDELSEN denna veckan. Jag och mamma var ute på en lekpark i området och då fick jag åka rutchbana. Det var jätteroligt. Sen fick jag vara DROTTNING när två gubbar skulle spela schack. Det finns ett stort schackspel på lekplatsen vi var vid och det är uppritat på marken där, en jättestor spelplan. Jag gick runt o kikade på spelpjäserna och en av gubbarna tog bort sin drottning och sa att jag kunde få vara drottningen. Min mamma blev superglad och ställde dit mig på spelplanen och tog fotografi...så klart!!! Kan ni tänka er...min mamma "råkade" ha med sig kameran. Hahaha...(som vanligt alltså).

Jo, just det ja. Pappa tog med mig till BVC, för vägning o mätning och lite samtal om hur allt går och så me allt som rör mig. Camilla heter ju min sköterska. Hon är sååå underbart snäll och glad och gullig. Hon tyckte även att jag var en gullig och otroligt glad tjej. Tack snälla! Jag försöker så gott jag kan. Snart kommer lite trotsigare tider, för jag har ju lite mer tankar och funderingar på hur JAG vill ha saker o ting, så jag kanske inte är liiika snäll framöver...så jag vill bara att du mamma och du pappa, ska veta detta. Jag vill bestämma grejer själv lite mer, nu när jag kan nå saker och kan gå dit jag vill gå och sådär andra grejer som jag känner för.
MEN...jag ska försöka fortsätta att vara go o gla som kexchokla´!
I vilket fall, så vägde jag 10,8 kg och var 79 cm lång. Helt enligt hur det skulle se ut sa Camilla. Hon var nöjd med min vikt o längd. Hihi... Pappa med! Och mamma med!

Hej då. Nu är jag trött i handleden av allt skrivande.
Puss o kram alla.
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0