Kalas hos mina kusiner i Tuve

Japp, det har varit kalas för Daniel och Joakim, mina killkusiner i Tuve. De har ju ett nytt hus nu oxå så det var kul att få utforska detta. De har en trappa som jag kröp upp i flera gånger och till slut fick mamma mig att hålla mig nere på nedervåningen. Jag gillade det inte så värst mycket MEN, vi skulle äta mat och DÅ gillade jag att vara nere i deras kök. Jag var sååå hungrig, efter att ha sovit i vagnen.
Sen så lekte jag med lite grejer de hade och såg på fiskarna och la en boll på morbror Anders huvud. Det var jättekul och de skrattade åt mig då. Jag gjorde flörtögon och skrattade på befallning och detta var ännu roligare verkade det som. ALLA skrattade. Jag oxå.
Min moster Eva och min kusin Mattias var med i huset. De hade åkt bil dit. Roligt att leka med Eva, för det blir ju inte så ofta. Hon är supersnäll. Mattias och killarna var inne i Joakims rum. Det var superläskigt att se in i det rummet. Jag blev rädd. Det var svarta väggar och svarta möbler och svart i lampan. Läskigt! Anneli sa till mig att knacka på dörren när den var stängd in till killarna, men när den öppnades så blev jag livrädd. Ska se om jag kan be mamma att köpa en lampa till honom ;)

Men hela dagen var superkul. Pappa kom och hämtade mig o mamma sen och då fick jag följa med pappa hem, för jag skulle sova hos honom denna helgen. Mamma hade bara "kidnappat" mig i typ 5 timmar, så jag kunde få träffa mina kusiner och moster o faster o morfar. Morfar var där med. Han busade lite med mig oxå. Han är lite äldre än de andra, min morfar. Vet inte varför men han är det. Men han är rolig ändå :)

Dagen efter så åkte jag o pappa och hämtade mamma, efter att jag sovit efter min lunch. Då åkte vi till Ikea och där ÄLSKADE jag att vara denna gång. Det fanns massa roliga leksaker på barnavdelningen som jag kikade på och lekte med. En stol var extra rolig. Man kunde liksom gömma sig i den med något slags lock på. Rolig grej!

Sen när pappa släppte av mig och mamma hos henne, så fick jag bada i badkaret. Det var härligt och jag plaskade massa. Hela golvet blev vått nästan. Sen somnade jag direkt efter min välling. Många intryck kan göra att man blir trött har jag hört någon säga, men jag förstår inte vad intryck betyder. Jag brukar trycka på ljusknappen ibland, men vet ej om det är samma tryck, eller knapp. Hmmm...låter det vara så här.

När jag hade somnat så vaknade jag igen efter midnatt, kl 01. Då var jag jätteledsen och otröstlig. Mamma bar mig och försökte trösta mig och jag fick ligga inne i mammas säng, men jag bara grät och grät. Mamma visste inte vad det var med mig, men jag har en hörntand som kommit upp en liten del hittills bara. Den är tydligen i 4 delar eller nåt sånt så den är stor. Det är DEN tanden som spökat på natten nu och som gör att jag är ledsen när den gör ont. Men...sånt här vet ju inte min mamma eller pappa. De förstår detta lite i efterhand, när de sett mina tänder titta fram. Nu kanske de förstår mig lite bättre när jag är ledsen framöver. Det är inte så lätt att vara liten tjej, men det är väldigt roligt!!! Jag babblar på som attan numera och det är kul och kul och kul!

Slut and over and out...för nu är jag trött.
Mysplutten
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0