Lite info från mig bara :0)

Jag är duktig på att säga och förstå saker ännu mera nu. Kan härma en katt, ett lamm, en apa, en hund och ett grin. Hihi... Jag kan nästan knäppa min pyjamas själv oxå, fast inte riktigt förstås. Sitter o pillar me knapparna och har väl lite svårt att få dem att riktigt fastna…MEN…jag vet hur de ska sitta i alla fall. När mamma vill hjälpa till blir jag lite irriterad. Det är ju MINA knappar och JAG KAN SJÄLV!

Jag var på en annan förskola för några dagar sedan och jag har varit där förut. Mamma kallar stället för ”Frälsis”. Tror att det är för att det är så fräsit och en fräsig fröken som sjunger så fina sånger. Jag ÄLSKAR när vi sjunger där. Man får hålla på med såna där genomskinliga tygbitar, och man kan blåsa på dem i luften o över huvudet så de fastnar mot ansiktet. Då skrattar jag massa för det är roligt. Sen så får vi skaka med runda ägg i olika färger. De låter som en skallra och även detta är kuligt. Det är många barn där och det är jag inte van vid, så ibland går jag undan lite för mig själv och är lite avvaktande liksom. Och ibland ränner jag efter mamma precis heeeeela tiden, för jag vill ha koll på var hon är. Har sett att hon smyger med att äta en macka ibland och då blir ju jag avundsjuk ju. Även om jag ätit precis innan vi gick dit, så kan jag lätt stoppa i mig nåt annat att äta. Gillar att äta. När jag var sjuk förra veckan så gillade jag INTE att äta. Då var jag slö och orkade och ville inte ha något, knappt vatten ens. Men om jag är frisk så älskar jag att mumsa på mat.

När vi var klara på förskolan förra gången så tog mamma med mig till sin kompis Nina. Det är sååååå roligt att träffa henne för hon är så härligt kul! Hon har en man och två mindre barn också och de är så gulliga mot mig ALLIHOP. Tänk om man bodde med såååå många människor. Då skulle man aldrig behöva känna sig ensam tror jag. Men då måste man ju dela massa leksaker också och ibland kanske man inte skulle få all mat man ville, för det skall ju räcka till alla. Så….jag har det nog bra som jag har det – får ju ALL uppmärksamhet av mamma o pappa och får äta mig mätt när det väl är matdax. Tjooohoooo! Tack snälla mamma o pappa. NI ÄR BÄST!

Jag kan säga Barbapappa lite bättre nu förresten.
Sen så gillar jag Nalle Puh och Bamse. Ska höra om mamma kan fixa några filmer med dem sen, så kan jag kanske få dem som favoriter att mysa till.

Puss o kram från mig nu. Ska hitta på nåt bus nu. Vi ses här snart igen.

Mysplutten


Kommentarer
Postat av: Anna

Du verkar ha mycket roligt om dagarna :-) Emmy och Ebba gillar också Bamse massor. Han är en riktig hjälte. I kväll när jag borstade tänderna på Ebba sa hon att hon tänker köpa en tutte till dig, för hon tror inte att du har någon ;-) Vi längtar efter att träffa dig! Kramisar från oss i Ö-vik

2011-03-30 @ 21:18:40
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0