Sovit över hos mina kompisar :)

Detta hände den 18 februari. Mamma skulle vara barnvakt för Emelie och Mathilda. Hon skulle åka dit själv men tjejerna ville att jag skulle hänga med, så....jag sa till mamma att jag JÄTTEGÄRNA ville träffa dem oxå. Så vi åkte buss till dem i Gerreback där de bor. De bor i ett stort slott där, med flera våningar med trappor emellan. Det är lite läskigt att gå i dem själv, för de är lite smala liksom. Mathilda bar upp mig i trappan en gång. Där uppe finns hennes och Emelies rum och de har MASSA roliga leksaker att leka med. De började bygga en bilbana och jag fick pröva köra bil där och det var superskojsigt. Vi var där redan på dagen, för jag sov i bussen på vägen dit, ungefär min vanliga lunch-tupp-lur. Fast denna gången sov jag 2 timmar i ett streck. Ett rosa streck tror jag.

På natten sov jag jättebra i resesängen och mamma sov jämte i Emelies säng. Hörde lite i smyg dagen efter, att mamma vaknat varje gång jag rörde mig, så det var ju inte så kul för henne. Hon sa att hon fått några slags trattar som öron sen jag föddes. Förstod inte vad hon menade. Jag sov 19.30 - 07.30 i alla fall och det är skönt att få sova så mycket när man känner sig så stor som jag är ;)
På lördagen så lekte vi ännu mer, med allt möjligt. Jag fick leka lite med deras kanin och jag vågade t.o.m. att mata den med ett litet mat-strå. Det är en slags gräs tror jag och kaninen mumsar hela det stået. Kaninen är vit och jättesöt. Jag kände på pälsen oxå och den var mjuk o skön. Den har ett eget litet hus som den bor i och den har två våningar som den kan vara på. Den hade ingen matta eller tv eller soffa eller tavlor, men några fina skålar med mat och dricka i. Fint.

Söndagen den 20 februari så tog mamma med mig till ett museum. Denna gången blev det Naturhistoriska igen. Vi har varit där en gång tidigare och det är superhäftigt där. Denna gången var jag mer "olydig" och brydde mig inte om att mamma ville att jag skulle hålla mig i närheten eller när hon ropade på mig. Jag bara gick vidare mellan alla gångar och djur där. Hihi...hon blev nog lite smått irriterad tror jag, men hon visade det inte så jättemycket, utan bara hämtade mig...om och om igen. hahaha. Här är lite foton från denna söndagen, men även foton från förra gången jag var där. Då var även papsen med, och mammas kompis Susan och hennes son Linus. Och Linus pappa. Eftersom vi barn är så bra på att GÅ numera, så strosade vi runt första gången och tittade på alla montrar som finns där. Coola grejer och sånt att se. Går gärna runt där igen. Det finns 4 andra museum har jag hört mamma säga, så det blir nog de andra ställerna senare i år.

Vissa djur var så verkliga så jag trodde nästan de skulle springa iväg eller emot mig. Tex så var björnen superfin och söt. Det stod även en JÄTTESTOR elefant mitt i en stor sal och DEN var supersupersuperhög. Undrar om man måste ha en stege för att komma upp på den. Jag såg oxå massa stjärnor, sjöstjärnor hette de sa mamma. Det fanns sånna i massa olika färger och storlekar. Roliga var dessa faktiskt. Sen fanns det spindlar och kryp och detta gillade min mamma inte alls. Hon är lite spindelrädd. Jag brydde mig inte så mycket, för jag hade annat att kolla på... tex Linus <3

Tjingeling. Nu är det slut för denna gång.
Skriver snart igen.

Ps...ja just det ja. Jag har lärt mig säga några roliga ord.
Miowe...som betyder det som katten säger...liksom miao...och mamma tycker jag är såååå söt när jag säger detta. Jag säger ibland "mamma meeeja", när jag vill ha nåt mer att äta eller tex om hon sätter på mig ena strumpan, så säger jag meeeeja så hon kan sätta på den andra strumpan. Tur att hon förstår mig :)
Jag babblar på som bara den nu oxå...och det är roligt.
Hej då igen vänner.

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0