Barnens Zoo me min kompis Philippa

Jag och min kompis Philippa var med våra mammor i Slottskogen. Där fick vi se massa djur och andra kul grejer. Det var en supervarm dag och solen värmde skönt på oss allihopa. När vi kom dit till parken så var jag så trött så när mamma tänkte ge mig lite mat så hade jag redan somnat. hihi...
Hon ställde mig, som låg i vagnen, under ett träd i skuggan. Sen la hon ut en stor filt som hon och Åsa och Philippa satte sig på. Men bara i en liten stund, för sen ville Philippa upp och springa runt på gräsmattan där. Den mattan var såååååå jättestor och det var MASSA folk överallt. Jag har aldrig sett så många människor i hela mitt liv. Undrar var alla bor någonstans. Kanske de bor i parken. Eller hemma i deras egna hus, så som mamma o pappa gör. Philippa bor oxå i ett hus, med sin mamma och pappa. De har en stor balkong som man kan se fåglar ifrån. De har stolar där oxå, och ett litet bord. Jättefint. Mamma o pappas hus har inte plats för det nästan, men det gör inget. De har ju stolar inne i köket.

När jag vaknat så skulle jag få lite mat på filten. Då hände nåt riktigt kul! hihihi...
Philippas mamma tog av henne sin blöja och tills hon fick fram en ny och torr för att sätta på Philippas lilla rumpa, så KISSADE Philippa :0 
Och vet ni var hon kissade någonstans...jo precis exakt jämte min matburk, och MITT PÅ matburkens lock. Hahaha...vad kul det var. Mamma skrattade jättemassor och Åsa tyckte det var lite pinsamt. Philippa brydde sig inte så värst mycket och inte jag heller, för jag tänkte att det är väl bra med lite näring :) Det gick bra i alla fall och jag kunde äta klart min mat och dricka upp en liten festis som jag fått oxå. Mmmmm....gott. Spagetti o köttfärssås var det som mamma hade lagat hemma och tagit med. Smaskens!

Sen var det dax för Åsa att gå och kissa. Hon gör det många gånger varje dag för hon vill det. Hon har en liten bebis i magen och då vill man kissa mera. Kanske det beror på att bebisen oxå kissar där inne i magen och att Åsa vill hjälpa bebisen få ut sitt kiss. I alla fall, så gick jag och Philippa och mamma undertiden runt lite vid två gubbar som sålde lite kul barnsaker i parken. Jag fick syn på en stor rosa ballong...och det var en känd gubbe som en av ballongerna såg ut som; BARBAPAPPA!. Jag älskar honom. Jag blev så glad så glad när jag såg den. Den blåste ibland neråt marken och då skrattade och stampade jag med fötterna, upp och ner, upp och ner. Sååå häftigt att få se Barbapappa här i parken, och i luften. Det fanns andra ballonger med, med pappegojor, ankor och andra figurer. Men B-Pappa var coolast. Det fanns några blommor i plast som snurrade av vinden oxå. De var lite häftiga de oxå. En del köpte sånna till sina barn. Mamma gjorde inte det till mig, men det kanske hon gör en annan gång får jag hoppas. Den var ju så häftig med sina fina färger. Men jag var inte ledsen för detta utan vi hade så kul ändå. Och Åsa kom ut från toaletten till slut. Bebisen och hon hade kissat klart.

Hela dagen i Slottskogen var rolig och vi såg hästar, grisar, lamm, fåglar, pingviner, getter och hundar och...säkert mer som jag inte kommer ihåg. Vi tittade i luckor i ett trähus och gick runt hit och dit. Jättekul.
Sen satt vi barn i våra vagnar och mammorna promenerade med oss till Haga. Jättekul var det. Jag hade så mycket att titta på. Det var människor överallt här oxå. Många satt ute och åt mat eller fikade eller pratade med andra folk. När jag o mamma lämnade Åsa o Philippa var klockan redan halv 6 så då åkte vi spårvagn 6 hem till mamma om mitt hus. Där lekte vi lite och sen var jag trött och mamma oxå. Så jag fick välling och somnade 20.15 som en stock. Sen vaknade jag visserligen vid 01 och 02 och var jätteledsen. Tror att det var alla intryck som jag fått under dagen som gjorde att jag sov lite sådär bra. Mamma tog upp och tröstade mig och bar mig lite och kramade mig båda gångerna. Jag blev lugnare då och det kändes ok att sova vidare. Sen sov jag hela natten till kl 7.30. Jag tror att jag drömde om att jag var i Slottskogen och parken där och såg massa djur som jag ville klappa och det var därför jag vaknade, för jag fick inte gå in i djur-boxarna där. Eller så saknade jag min kompis Philippa. Så var det nog. Hon är såååå go och söt. Hennes mamma oxå.

Hej då, nu är jag trött i handlederna av allt skrivande. Ska äta ett kex nu. Må bäst.
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0