Göteborgsvarvet 2011

Ja, inte var jag med där inte. Det var MASSA MASSA MASSA MASSA folk som sprang i långa rader. Jag vet inte varför men de ville väl inte stå i kö, så de sprang istället...eller nåt sånt. Jag och Philippa och mamma o pappa o Åsa var och tittade på alla människorna som sprang. Vi stod på en bro och tittade ner på folken. Och vi fick äta pommes frittes från Mc Donalds. Mmmmm....vad vi gillade detta, jag o Philippa. Mmmm...

Jag blev lite rastlös efter ett tag och det blåste lite mycket med, så jag tog av mig mina skor. Mamma satte på dem igen, efter lite protester av mig. Men när hon inte såg, så tog jag av mig dem igen :) Då "råkade" jag kasta en åt sidan och då ramlade den ner mitt under bron, mitt på gatan. Som tur var så var den vägen avstängd just idag. Pappa var så snäll och gick ner och hämtade den. hihi... Tack snälla pappsen.
Philippas pappa Mattias var en av alla folk som sprang i långa ledet. Men vi såg honom inte. Han var nog för snabb.

Innan vi såg alla springa så var vi uppe vid vår fina damm som vi har, Slätta Damm. Där matade vi fåglarna och ankorna i dammen med bröd. Det är roligt. Ankorna sitter precis jämte och och är inte alls rädda. Mysigt. Där finns ett fikaställe med och mamma o pappa o Åsa brukar gå dit ibland och äta tex en våffla eller kladdkaka. Mmmm...ibland får jag smaka på deras fika, men brukar själv få äta egen mat som mamma har med sig till mig.

Kul att ha lekt lite med Philippa idag, och att vara ute i det fina vädret. Älskar att vara ute!
Gäsp. Natti natti nu. Är trött i både ögon o fingrar av att skriva så här mycket text. Puss o kramisar för hela slanten, nu är det dax att sova, säger mamma-tanten. :) hihi

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0