Karusell e kul!

Och...det har jag åkt! Men först åkte jag spårvagn och det var roligt oxå. Se här vad söt jag är just idag. Pappa har satt upp 2 tofsar på mig så därför är jag extra söt idag. Jag hörde mamma säga detta, att: "Åh, Felicia är ju extra söt idag". Se själva ;)





När vi kommit fram till torget så gick vi runt och spanade lite, vad vi tyckte skulle vara kul att göra liksom. Där var en jättestor vattenpöl, som sprutade vatten upp i luften. Den var häftig. Jag gick dit och det skvätte på mig. Då skickade mamma dit pappa så jag inte skulle gå rätt in i mitten...fast det hade jag ju inte gjort. Jag är en försiktig tjej, det vet och ser ju alla. Men det var kul att pappa kom dit och såg vattnet spruta på närmare håll. Min bästis Philippa var oxå med oss idag och hon och jag hade varsin barnvagn att vila i när vi gått runt ett tag. Skönt!

   

   

Sen såg vi en kul grej som var färggrann och verkade rolig...så... vi åkte vår första karusell..någonsin! Tjooohoooo va skoj det var :o). Jag fick sitta i en liten liten bil, jämte Philippa. Mamma o Åsa satt på knä jämte, så vi inte skulle råka trilla ur. Snällt va! Se va fina vi är tillsammans vi tjejer. Det är pappa som håller i kameran just denna gången, annars ligger kameran JÄMT i mammas ficka. Undrar om hon sover med den oxå...hihi.



Vi var på en rolig dag på ett torg som heter Eriksbo. Och dagen kallades Eriksbodagen. Där fanns 2 karuseller och en hopp-borg. Där fick jag oxå hoppa lite, men bara på kanten, för det var lite större barn som hoppade där inne i borgen. Han som ägde den sa att jag var för liten och han var rädd att jag skulle bli påhoppad av de "stojiga" barnen. Förstod inte va han menade men jag var glad ändå. Pappa höll mig så jag fick hoppa lite upp o ner. Hihi.

      

       

Vi hade även picnick på en filt och det var supermysigt. Jag o Philippa fick smaka på våra mammors mat, det var någon slags pannkaka nästan...som heter Langos. Det var bara att säga "meja"...så fick jag mer. Både av mammas o pappas. hihi. Mmmm...





Efter Langosen så fick vi smaka på varsin bulle. Mmmm...det var oxå gott.



Sen gick vi ut i skogen på en promenad, och då visade en tjej från mamma o pappas jobb, hur man skulle gå, för de bor där vid det roliga torget. Och de hade bjudit dit oss just idag. Kul o snällt av henne. Erika heter hon. Hennes barn är 5 och 2 år snart. Rickard och Elin heter de. Jättesnälla barn, precis som mig och Philippa. Jag somnade i vagnen men Philippa gjorde det inte. Elin somnade oxå i slutet av skogen. Mamma berättade att de hade sett två rådjur PRECIS jämte dem vid skogsstigen. Synd att jag missade detta. Tittade nog på träden och fåglarna just då ;)
Se va skojsiga vi ser ut, jag och Elin, när vi sover i våra vagnar...hihihi...

   

När vi vaknat i våra barnvagnar så fanns det en lite djurhage me olika djur. Grisar och getter såg jag. Sen några kaniner och ett lamm tror jag. Hönor fanns det oxå och några var JÄTTESTORA. Se här på bilden...

Det var en kul dag o det spelades musik där och jag dansade och diggade med mitt huvud. Jag såg såååå söt ut sa mamma. Hihi...kul att glädja folk.

Hej hopp, nu slutar jag skriva för denna gången. Snart kommer det mer grejer. Hej då.

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0