Min vistelse hos kusinerna i norrland

Hej igen alla vänner i söder och ni andra oxå såklart.

Nu har jag åkt tåg för första gången i mitt liv. Det var nästan som flyget, fast nu kunde man se mer grejer utanför fönsterrutan. Tunnlar fanns det också, då sa jag HO HO för det har mamma lärt mig hihihi.

 Vi skulle ju till Ö-vik och träffa mina kusiner, farbror o faster. Det var kul att både farmor och farfar hängde med. Farmor hade fyllt år några dagar innan, så vi fick äta en riktigt god kycklingrätt som fabror Mattias fru hade lagat. Hon heter Anna och har mörkt hår. Mammas hår är ljusare. Efterrätten var tårta, en av mina andra favoriter ;)

 Dagarna i Ö-vik var jätteroliga. Det fanns en lekpark jättenära deras hus, så där var vi nästan varje dag och busade. Mina kusiner Emmy och Ebba som är några år äldre än mig visade mig allt skoj man kunde göra... både inne och ute. Alla i norrland tyckte om mig och ville leka och krama mig, häftigt. De nästan slogs om mig...hihi...

 Vi var några dagar hos mina kusiner och det var mysigt. Synd att de bor så långt bort sa pappa. Flera mil sa han. Massa mil! Om jag kan lära mig cykla så kanske vi kan cykla hit någon gång, så slipper det kosta massa sådana där papperspengar. Då kan man cykla hit lite oftare var mitt förslag. Undrar om pappa gillar det förslaget. Han har en cykel hemma. Jag har ingen ännu, men kanske jag kan önska mig en av tomten sen.

Sista dagarna i norrland tillbringade vi hos farmor och farfar. Jag hörde att pappa vunnit pengar på travet... 6 rätt (611:-) coolt då får jag säkert en fin leksak av honom :)

Efter 10 dagar så var det dags att flyga hem igen, samma procedur som första gången. Ta sig till flyget, checka in, gå igenom metalldetektorn, vänta, gå ombord, spännas fast, lyfta, pirrigt, RUSSIN, lite otålig, leka på sätet och sedan landa.

 Mamma mötte oss på Landvetter. Jag såg henne först, och sprang allt vad jag kunde medan jag ropade MAMMA,MAMMA… Jag ville kramas och det fick jag :) Så om Ni undrar om jag vill ut och flyga igen: JAAA-MEEEEJA

 Ha dé gött allihopa!

Mysplutten
(Ps. Pappa hälsar alla oxå)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0