Morbrors födelsedag! Grattis!!!

Hipp hipp hurrrraaaaaaaa morbror!

8 maj fyllde morbror Anders 45 år! Han är en stor kille och lång kille. Han har flyttat till ett nytt hus med sin familj. Mina kusiner Joakim och Daniel bor där i det huset oxå. De är oxå jättelånga. Undrar om jag blir lika lång någon dag - kanske om en månad??? Mamma gick dit med mig, eller rättare sagt så åkte vi buss dit. Nr 17 heter den bussen dit, till Tuve. När mamma var liten så hette den bussen nr 34. De har ändrat detta. Kungen tror jag gjorde det en dag när han ville det.
När vi kom dit så var morfar där oxå. Det var länge sen jag såg honom så det var kuligt. Det var flera andra där med, men vissa av dem kände jag inte igen. Rigmor förstås och Anneli, morbrors tjej. Det var en stor svart hund där som låg på golvet på utsidan huset där vi satt. Den var jag lite rädd för först men efter ett tag så vågade jag klappa den. hihi...det var spännande. Jag klappade flera gånger sen. Inne i huset ville jag klättra upp i trappan till övervåningen och det var jättekul. Mamma stod bakom mig varje gång för det var lite läskigt att klättra upp. Trappan svängde och ibland var det lite smalt och då höll jag på att ramla ner nästan. På övervåningen hade Daniel sitt rum. Han hade en stor säng, inte som min alls. Jag vill ha en sån oxå snart. Ska höra med mamsen o pappsen om det går att fixa. Jag är ju stor tjej nu, för det säger mamma ofta till mig. Kanske jag oxå är stor och är 45 år om nåt år...

De bjöd på annanaspaj och glass och jag fick smaka på glassen och ville ha "meeeeja" hela tiden. Mamma gav mig lite granna och sen fick jag smaka en kaka oxå. Men mest ville jag vara nära hunden eller klättra i trappan.
"- Att det kan vara så roligt med en trappa", hörde jag några säga ute från altanen. hihi...de skulle bara veta :)
Det var mysigt där och när vi skulle åka buss hem igen så vinkade jag och sa HEJ DA till dem. Mamma lyfte upp mig till morfar och han fick en jättekram och en puss. Då busade han med mig i sitt knä, och det var roligt. Vink vink massa gånger igen och sen var min vagn i rullning, av en trött mamma. FÖR...innan vi var här på kalaset så hade vi varit ute på prom och sen hemma på utsidan bakgården vid Ninas hus.

Där hade jag fått leka i gräset med Maja, William och 2 andra barn. Pontus tror jag ena killen heter. De spelade boll och jag fick vara med lite. De hade två bollar. Stora bollar. En var lite lättare än den andra så den gillade jag mest. Jag både sparkade och kastade den. Sen så hade Nina tagit fram en bil jag kunde dra i ett snöre framför mig. Den var kul en liten stund, men när jag såg bollarna så var de mycket roligare. Jag fick oxå sitta i Ninas ena solstol. DET var häftigt. Jag fick prova hennes solglasögon oxå, eller så var det Majas. Då såg jag cooooool ut, sa Maja. Mamma tog kort på mig...igen...och igen...hihi...hon är för gullig hon. Undrar om hon fotograferar för att jag skall få se dem sen eller om hon bara inte tänker sig för och att det bara går automatiskt. Kameran är alltid med i någon väska eller ficka. hihi... Jag kommer gilla alla foton och filmsnuttar i alla fall - säkert lika mycket som mamma gör.
Efter ett tag så grillade Nina och hon tog fram massa mat till detta som hon fixat. Jag hade redan ätit på filten där, men fick smaka lite guaccemole...hihi...kul namn! Smakade oxå på kyckling och sötpotatis och lax. Mmmm!!!
Sen...så lekte jag mera och sen åkte vi bussen till morbrors kalas. Så, puh, en lång dag igen för mamsen och mig. Jag hänger ju mest med, och det är mamma som släpar/tar med mig på allt kuligt runtomkring. Tack snälla goaste mamma, du är bäst! Tror att vi gick hemifrån kl 11 och kom hem igen 19.30. Igår likadant, till Slottskogen, så det har varit en underbart rolig helg med många vänner och barn och släktingar och bussar och spårvagnar och djur och ballonger och annat tokroligt. Härligt!

NU - dax att sova. Gääääsp. God natt mamma! God natt pappa! God natt alla andra som läser min blogg. Skriv gärna några kommentarer vid mina skriverier. Ska säga till mamma att lägga in bilder oxå. Alla bilder finns ju i den där silverlådan, som jag inte kommer in i. Har ej hittat nåt lock.

Kram o pussar
Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0