Rostat bröd :)

Såååå läskigt....men såååå roligt...och sååå gott!
Fick vara med när mamma rostade bröd i sin brödrost. Brödet bara "FLÖG" upp liksom. Med en jättefart. Som en kanon sa mamma. Kanon o kalkon har jag råkat se på sporten någon gång, så om det är samma detta då kanske...hmmm...vet ej. Men jag hoppade till första gången och blev lite rädd. Måste erkänna detta. Nästa gång så förvarnade mamma mig och hon satt jämte mig o höll om mig. Då blev jag inte lika rädd, men hoppade till lite ändå. När brödet kom upp så klappade jag glatt händerna och tjöt i glada toner. Mamma klappade då oxå. Vi blev glada tillsammans! Sen åt vi upp brödet, med smör och leverpastej på. Jag fick smaka med kaviar på, men det var inte lika gott som med leverpastej. Mamsen fick mina kaviar-mackor därför.

Hej då alla rostade bröd-folk. Om du inte provat detta någon gång så pröva. Det var roligt.
Kram från mig.

Mysplutten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0