Febrig, hostig och ynklig = jag :(

Ja, tyvärr mamma. Jag vet att jag varit väldigt grinig många gånger denna veckan. Speciellt i måndags då jag hade feber. Oj vad känslig jag var, och jag lipade för egentligen ingenting. Bara mamma sa hej nästan, så lipa jag och när jag fick lite blåst på mig på balkongen så var inte det så kul heller. Det var väldigt länge sen jag var sån här, sa mamma. Oj oj oj, sa hon oxå. Och att jag skulle kunna liknas vid en karl som är förkyld sa hon sen. Jag förstod henne inte men jag höll med, lika bra det. Jag har varit väldigt klängig hela veckan och jag gillade INTE att något annat barn gick jämte min mamma. Tex Philippa, som ibland ville visa min mamma nåt när vi var på Willys o handlade ihop. Då ville jag ha min mamma för mig själv. Då lipade jag utanför mjölkkylen. Jag var nog svartsjuk eller nåt sånt. Många kramar har mamma fått, både då jag lipat och grinat och levt rövare och fått tillsägningar, men oxå då andra kommit nära mig o mamma. Mamma är BÄST! Sen är nog min pappa oxå BÄST, när jag är hos honom sen, för det är ju dom som jag gillar mest.

Men nu mår jag bättre och idag har jag och mamma pysslat om varandra. Mamma och jag badade ihop och det var mysigt. Sen filade jag hennes alla fingrar o tår och naglarna där. Mamma klippte mina naglar på både fot o hand. Sen även min lugg. Sen ville jag att hon skulle fila mina naglar, för pappa gör det. OJ då, sa mamma då, gör han det. Inte illa sa hon. Hahaha...

Eftersom jag mådde lite bättre idag, fast jag har hostat nåt fasligt....så blev vi kvar hemma i mammas hus heeeela dagen. Det var nog evigheter sen sist. Mamma brukar ta ut mig på olika grejer och utflykter och annat kul med andra vänner o deras barn, så det var underbart att bara vara hemma med henne o leka hela dan.
Vi hann med så mycket kul så jag kommer inte ihåg allt tror jag...men jag har bildbevis på mycket av det.

.... kommer snart foton...så fort jag fått sova lite och hinna föra över mina kort från kameran...igen.

kram så länge, nu är jag jättetrött...för jag har inte sovit dagtid på en månad nu nästan, bara ibland...ifall :)
/Flisan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0