Kalas i stan idag oxå :)

Jajjamensan! Nu har vi varit inne en sväng till, mamsen och jag. Denna gången hade vid det ännu mysigare. Jag fick äta detta ;

Men innan detta goa, så åkte jag karusell...

...och så fick jag en alldeles egen liten nyckelpiga på min kind...

...och sen gick vi vidare till Avenyn och där fick jag gå in i ett STOOOORT tält, och måla en tavla. På ett "stafli" sa mamma att det hette. Konstigt ord ;)

...och sen fick jag pröva att göra grejer med roliga färgade leraklumpar. Det var kul, för jag gjorde en lång mask...hihi...och mamma gjorde en nyckelpiga. Se här va duktiga vi var...


Sen på kvällen så var det ju lördag...hela dagen...så då myste vi hemma. Det kom lite folk hem till oss då. Det var några som pratade lite konstigt. Tyskar var det, berättade mamsen. Det var Levke, en tysk tjej som skall bo i ett av våra rum, för hon skall gå i skolan här i 2 år. Så hon har fått lite möbler av mamma som skall stå i hennes rum. Hon får en egen toalett med. Och en hall. Och en garderob i den hallen. Och en lampa i rummet, hallen o på hennes toalett. Jag har ju ingen lampa i mitt rum ju...snyft. Och så får hon 3 stycken...lite orättvist tycker jag :( Jag får önska mig en fin lampa när jag fyller år, japp, det skall jag :)

Levke heter Levke, men vi skall kalla henne Leffe, för det är enklare sa mamma. Leif säger mamma ibland till sig själv när hon pratar högt...hihi. (Shhhhhh....det är ett kill-namn, Leffe/Leif, men säg inget till Levke...hihi)

Hennes mamma o pappar kom oxå hit ikväll och de skall sova över allihop i hennes rum, för de har åkt hit med massa kartonger och kläder och sånt. Det är Leffes grejer som hon skall använda här och i skolan. Jag kanske får följa med henne till hennes skola någon dag :0)

Nu är jag trött. Sova!

Kram o hej då alla fina folk i världen.
/Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0