Julafton lite i förskott

Kan ni tänka er...ja...vi har firat jul lite innan i år. Hemma hos mig...med min mamma och hennes familj. De kom hit den 22 dec och vi åt lite gott. Hörde att mamma sa att det hette *Flygande Jakob"....hahah vilket kul namn på maten. Mycket annorlunda än det jag brukar äta; köttbullar, pasta, kyckling, potatis, korv, och lite andra grejer..som stekt ägg och blodpudding. Flygande Jacob kanske man äter vid jul för sen kommer nog tomten flygandes hit på sina renar. Hoppas det. Jag har försökt vara extra snäll nu ju, så jag oxå får träffa tomten. Men vi får la se om han köööömmmmer :)
 
Japp, han KOM! Och han smög omkring ute vid bilarna nere vid parkeringen. Gud vad spännande det var. Jag stod upp i fönstret o kikade på honom. Han såg lite snurrig ut där nere o jag ropade genom fönstret att jag var häääär uppe...och då så försvann han. Hmmm.... Men....sen ringde det på porttelefonen...och då svarade jag och jag hoppade upp o ner hela tiden tills han ringde på MIN dörr.
 
Han fick komma in och jag visade tomten till en fåtölj han kunde sitta i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0