Luciafirande på dagis :)

Vaknade hos pappa på Lucia-dagen. Jag fick ta på mig en jättefin ny klänning. Den var brun med lite vita grejer på.
Och sen fick jag en liten liten bebismössa nästan...hihi...såååå söt....att ha på mig oxå.
Sen på med min overall o åka bil me pappselappsen till dagis (förskolan säger mina fröknar fortfarande att det heter...men det skriver jag inte för det är så många bokstäver i det ordet...hihi).
 
När vi kom fram så var det andra folk där i fina kläder. Några barn var röda med tomtekläder på sig. Jättefina. Och sen efter en stund så kom en till tjej i brun klänning, ljusbrun var den. Det var min kompis Meija. Våra klänningar kallas pepparkaksklänning. Och då blev vi pepparkaksgummor sa Berith. Hon tyckte vi båda var söta.
 
Min mamma kom sen oxå och hon kramade mig och sa med att jag var JÄTTESÖT. Hon tog några kort på mig...hmmm...ovanligt va! :) Sen fick vi äta lite fika med alla föräldrar och barn. Jag åt 3 små smörgåsar och sen många pepparkakor. Mjölk till detta och en liten lussebulle. Hahaha...vilket kul namn. LUSSE....BULLE. Det var ju en vanlig bulle ju...men men...det fick väl heta så då :) Bara den kom ner i min mage och kramade om pepparkakorna där nere, så blev alla glada ju :)
 
Meijas mamma hade en liten gitarr där och hon spelade en liten låt...tipp tapp...tipp tapp...och hon sjöng. Jag bara stirrade på henne för det var häftigt att hon sjöng och spelade på den där gitarren. Min mamma har en sån hemma men den står bara i ett hörn bakom en dörr. Om jag skulle fråga henne om hon kan spela lite med mig så kan vi ju sjunga ihop hemma. Ja, det skall jag göra. Heja min mamma! Jag tror att hon kan lära sig spela med, annars kanske jag kan hjälpa henne. Jag är bra på att hjälpa andra säger min fröken Jane, och Tina och Berith oxå.
 
Philippa och Emmie och Åsa och Mattias kom dit sen och då blev jag glad!!! Philippa hade en röd tomteluva på sig och då ville jag det med...fast när jag visade min brunvita mössa så ville hon ha min sån, så då ändrade jag mig. Jag ville ha MIN mössa kvar på mig :) Mamma satte mig o Philippa på samma stol sen och tog kort på oss. Vi busade så korten blev tokiga...hahaha...och vi sa "prutt" och "fiiiiis" varje gång....och fnittrade som attan...hattan....tattat...battan...hahahaha...
 
Sen lekte vi i ena lekrummet....då jag "hängde o slängde uti en lian". Ja, jag verkligen ÄLSKAR den där lianen de hängt upp i en krok i taket. Jag delade med mig av replianen, men bara till Meija och Philippa. Dean var lite dum och putte på mig så jag blev ledsen, så han fick inte låna lianen från mig när han ville. Jag sa till Berith att han knuffades och då sa hon till honom att han inte fick göra det. BRA! Heja heja heja Berith :)
Min mamma o pappa såg hur jag gungade fram o tillbaka och hur duktig jag var.
Min mössa hängde över mina ögon då ibland och det var bara roligt. Jag och min kompis Emil låtsades ramla på golvet massa gånger när vi gick runt med....och det var superroligt. Vi skrattade nästan så vi kissade på oss. Fniss fniss.
 
Sen skulle mamma o pappa åka till jobbet så då fick jag goa kramar från dem...och sen sprang jag in till rummet och lekte igen. Kul att de var här idag båda två och fikade med mig o mina dagiskompisar o fröknar o andra mammor o pappor.
 
Hej då alla Luciafirande folk. Ses här en annan dag.
 
Gosepepparkakskram från mig...
Flisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0