Tomten kom till Annes hus med...jippieeee.

Ja, det gjorde tomten. Jag o pappa o mamma åkte till min mammas kompis Anne o hennes familj. Vi är där varje år på jul och i år så har de just flyttat till ett nytt hus. Jättefint var det. Jag fick leka med Mathilda o Emelies saker i deras rum. De är sååå snälla o gulliga mot mig. Jag tycker om dem jättemycket. Men först så brukar jag hänga i min mammas ben ett tag...tills jag känner mig mindre blyg. Det är tryggt för mig. Jag träffar dem inte så ofta och det tar lite tid att jag blir mindre blyg då...men sen...SEN...ja då är jag med dem överallt. De var jätteroliga idag, för de hade tagit fram massa kläder som de tog på mig...hahaha....och jag gick nerför deras trappa inne, och visade mamma och de andra hur jag såg ut. Mamma tog kort på mig...se här hur fin jag såg ut. Jag var lite blyg när jag visade upp mig men det var kul.
 
 
Sen åt vi lite lunch. Korv me brö'! Gött! Och lite choklad fick jag med. Och julmust. Mmmmm.
Sen lekte vi lite till i mina kompisars rum. Det var sååååå roligt. Jag älskar dem, Mathilda o Emelie. De är sååå roliga liksom. Massa bus hela tiden. Hihihi...
 
Efter mycket lek så kom min mamma upp fort i trappan till oss o sa att vi skulle skynda oss o kika ut i fönstret, för där ute gick tomten!!! WoW...han var jätterolig att se. Jag blev såååå glad. Vi sprang ner o såg tomten komma in i dörren vid soffan och tomten satte sig ner på en stol. Han undrade om det det fanns några snälla barn där. Jaaaa, sa jag och tjejerna. Då letade tomten i sin säck efter paket och både jag o tjejerna fick paket. Åhhhh vad kul!
 
Vi lekte lite mer med sakerna vi fick och med varandra sen, tills vi måste åka hemåt igen. De skulle till någon annan och vi skulle hem o äta hos mamma. Pappa, jag o mamma. Jag gillar när vi är alla 3 ihop.
Vi åt middag, det fanns kvar av den där Jacob...flygande Jacob så det var ju bra. (jag åt inte av den för jag ville inte...hahaha) Jag ville ha godis bara...hahaha. men jag fick bara liiiite. Tack ändå. Mmmm.
 
God natt, nu är jag trött. Kram, hörs i morn, för då är det riktiga julafton :)

PUSS O KRAM O GOD JUL I FÖRSKOTT.
Flisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0