En till Prinsessa har fötts idag!

Nu är jag inte ensam om att vara prinsessa längre...för i morse hörde jag på tv-n att Sveriges Kronprinsessa Viktoria har fått en bebis, på ett sjukhus. Hon fick den av en doktor som heter Lennart sa de på tv-n. Pappan Daniel kom in i tv-n och sa att prinsessbebisen låg så sött på kronprinsessans bröst och vilade. Oj vad det lät sött. Många människor har väntat på att bebisen skall komma och den lilla tjejen nu kommer nog få det bra när den får lite mjölk av sin mamma.

Jag lägger in en bild på Prinsessan när vi får se den. Nu ska bebisen vila och mysa med sin mamma och pappa. Det gjorde jag oxå när jag föddes på mitt sjukhus. Jag låg på mammas mage lite granna, och sen på pappas mage lite granna. Och jag minns oxå att de åt varsin glass då, sent på kvällen. De firade att jag var så söt och att jag äntligen sov just då.

Här är bilden på bebisen...



...och hon skall heta...



De ni´! Hertiginna! hihi...va betyder det tro???
Är jag Hertiginna av Hisingen då?


Här är ett foto på bebisen Estelles mamma och pappa...



Kronprinsessan Viktoria är jättetjock, bara någon dag innan bebisen kom. Och den andra bilden är när bebisen skall åka hem i sin bilstol för första gången. Jag minns det själv som om det vore igår...hahahaha....NOT!!! ;) Killen jämte Viktoria heter Daniel och han ägde ett gym när de träffades. Undrar om bebisen skall träna där när hon lärt sig sitta upp.

JAG åt förresten glass igår, för då var jag hos mammas kompis Ninas hus. De passade en kanin, Mathildas och Emelies kanin "Snufsen". Så jag klappade den och lekte med massa kul saker i Majas rum. Hon hade troll och MASSA smurfar. Och sen när jag o mamma skulle hem, så fick jag en "puttekula" av Maja - en svart glaskula med gula prickar på. JÄTTEFIN! Jag gömde den i min strumpa sen när jag var hemma och när jag letade efter den så hade jag glömt detta, så när mamma letade överallt så hittade vi den inte. Men när mamma skulle byta till pyjamas på mig...DÅ såg hon puttekulan i min strumpa. Hihihi...så tokigt va! :)

Jo, just det ja. Nina o Maja hade hämtat mig på dagis igår, för mamma o pappa jobbade lite annorlunda igår. Jag blev lite förvånad när inte pappa hämtade mig, men blev jätteglad när tjejerna kom. Jag busade o sprang runt i hallen bakom jackor och bakom dörrar, (som vanligt alltså) så det tog nog lite väl lång tid tills vi gick därifrån. hihi. Nina var jättesnäll och när mamma kom dit sen så fick vi äta mat som Majas pappa Mikael hade gjort. Mmmmm...det var mumsigt. Spagetti och köttfärssås. Det var lite starkt, för det var vitlök och nån slags tacosås i sa Nina. Jag åt lite ändå...för att visa att jag minsan kan äta bra. Snällt va!

Kramelikram. Nu är det dagisdax.
Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0