Herrbesök hemma :0)

När jag o mamma hade ätit frukost så ringde det på dörren. Då öppnade mamma och där stod det två killar som ville komma in och hälsa på oss. Mamma hade sagt att det skulle komma två gubbar och att de skulle gå på toaletten och sen vara i köket lite. Kanske de skulle laga mat till och och därför vara på toaletten först, och tvätta sina händer...som man ju skall innan man lagar mat.

De såg lite roliga ut tycker jag. De hade varsin liten liten mössa på sig och sen hade det några andra konstiga grejer med sig. En lång slang, som om de skulle dammsuga eller nåt sånt med, och nåt annat som de drog in o la på golvet i våran hall. Nästan som ett hjul, med en spretig borste. Hmmm.
De gick in på toaletten o kikade och sen ut i köket. Jag fattade ingenting, men jag log och smilade som vanligt när det kommer gäster och de var jättetrevliga mot oss. Så här såg ena killen ut förresten.



Och den grejen som killen håller i, är den konstiga grejen som de hade lagt på golvet hos oss. Skum grej va! Här är en till bild på grejen...



De hade en stor stege med sig oxå som de klättrade upp på i köket. Sen tryckte de in den där slangen uppe vid taket, i ett hål i väggen och då kom det ut massa smuts. Smutsen ramlade ner på mammas spis och sen bakom den. Killen brydde sig inte om det gjorde det, utan han fortsatte greja i vägg-hålet. Sen när han verkade vara klar så fortsatte han i mammas sovrum i ett nytt sånt vägghål. Han smutsade ner tycker vi och han städade inte upp efter sig där heller. Fy honom! Nu måste mamma flytta en stor och supertung garderob o ta bort allt som ramlade ner där bakom den ju.

Den killen som gjejade på toaletten, han kissade inte utan han städade oxå i ett hål i väggen. Han försökte sitt bästa o städa upp sen. Snäll kille det där :o) Det är sånna jag skall vara vän med när jag blir stor, sa mamma till mig. Hmm..förstod inte vad hon menade men det gör inget. Jag gillade båda killarna idag ändå. De var jätteroliga och snälla. Några gånger skojade den ena av dem med mig och frågade vad jag hette och hur många år jag var. Jag blev blyg då och svarade inte. Jag höll på att titta ut genom fönstret för att se bussarna åka förbi oxå, så jag hade varken tid eller lust att svara...hahaha.
Han toalett-killen var riktigt smutsig i hela ansiktet, vet inte varför. Kanske han hade ätit något, som tex blodpudding, och blivit så svart därför? Hmm..mamma tog ett kort på honom i alla fall. Kanske det är en sjukdom han fått och då kan ju mamma hjälpa en doktor att se på fotot på honom kanske. Se här på stackars killen...



Ja, ja, hans kompis kanske kan hjälpa killen om det skulle behövas. Vi har lite tvål annars om han skulle vilja försöka få bort det svarta i ansiktet. När de gick sen så fortsatte jag o mamma att leka med mitt Pippi-hus, som jag fick när jag fyllde år förra året. Tommy fick sitta på hästen och Pippi fick vila i sängen. Apan "herr Nilsson", han hittade jag inte.
"- Han är nog i köket o äter en banan", sa mamma.

Jag har varit sjuk i 2 veckor nu. Både mamma o pappa har varit hemma med mig då. Därför var det extra kul att nåt annorlunda hände här hemma. Så gubbarna/killarna fick gärna komma hit igen tyckte jag. Mamma sa senare den dagen att de kallar sig för "Sotare". De jobbar med att städa hålen i väggen hos folk. Det verkar vara ett roligt jobb tycker jag. Det skall nog jag bli...en SOTARE. Mmmm...det ska jag nog :)

Nu dax för min hostmedicin och sen sova lite efter min lunch...även om jag egentligen inte VILL sova.

Hej då vänner och sotare där ute i världen. Glöm inte att tvätta er innan ni ska in i köket o greja med mat eller annat.
Kram Felicia


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad spännande med sotarbesök! Jag har inte träffat en sotare på länge ;-) Vi här i Ö-vik hoppas att du snart blir piggare! Ebba har också varit febrig och hostig, så hon har fått vara hos farmor och farfar i veckan för att återhämta sig. Hon fick åka tåg hem med farfar, precis samma tåg som du åkt med din pappa. Sköt om dig och krama mamma! Kusinerna längtar efter dig! KRAM Anna

2012-02-17 @ 22:17:44
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0