Nyårsresa till norrland me Pappa

Några dagar efter att jag träffat tomten så körde mamma upp mig o pappa till Landvetter, där ett flygplan stod o väntade på oss. Det var dags att ta flyget upp till farmor, farfar, farbror, faster och kusinerna igen. De är alltid jättespännande att flyga, och denna gången var det lite extra pirrigt för det blåste storm hemma i Göteborg, så planet vinglade ganska mycket när vi lyfte.

När vi kom fram så åkte vi taxi med farmor å farfar till deras lägenhet. Allt var superroligt hos dem. Vi åt god mat och lekte alltid med nya skojiga leksaker. Många häftiga böcker fanns med, som vi läste tillsammans :)

Det bästa var när vi gick ut och åkte pulka, eller rättare sagt...det var JAG som åkte och DE andra som drog mig. hihi.



Det var så roligt att jag blev jättesur och grät och skrek när vi skulle gå in igen. Jag ville ju fortsätta åka flera timmar till ju ;(

Vi besökte även mina kusiner och deras mamma och pappa. Jag och pappa åkte tåg dit och hem. Jag var snäll och söt och passade på att sova lite på resorna fram och tillbaka. Vi åkte snowracer några gånger, och då fick jag sitta på en sån med pappa och mina kusiner satt i en annan sån. Kolla här va coolt detta var...



Sen busade på som vanligt när jag hälsar på mina kusiner. Vi såg på lite tv ibland oxå, lite tecknat. Jag satt jämte Ebba en gång och det var mysigt. 

               

Vi firade nyårsafton med något de vuxna kallade "3-rätters middag" och detta betyder att man äter MASSA mat i olika omgångar (mums!) Anna och Mattias mådde nog inte riktigt bra när de skulle lägga upp maten, för de hade lagt upp maten I ETT GLAS, se här nedanför. Man ser lite av farbror Mattias glas med maten i. Jämte sitter min fina kusin Emmy som DRICKER från sitt glas...som man ju oftast använder sitt glas till ju :)



(Jag tyckte det verkade lite tokigt att ha maten I GLASET, men ingen annan sa något, så jag låtsades tycka det var coolt jag med. Undrar om min mamma skulle tycka det var lika coolt om jag skulle lägga i mina köttbullar i mitt glas hemma, och lägga i min pasta där oxå. hihi. Ska nog testa detta när jag kommer hem). 

Söta kusin Ebba satt oxå vid bordet men varje gång min pappa tog ett kort på henne så lyckades hon blunda, se här...hihi.

       

Efter middagen med alla tallrikar och glas som alla hade ätit och druckit från, så satte vi barn oss i soffan lite och vilade. Jag fick sitta i mitten. Och eftersom jag har "myror i brallan" (säger min mamma) så satt jag liksom lite längst fram. Jag brukar gå upp och ner från soffan en del hemma, för att göra en massa grejer...hihi... men här hos mina kusiner så sitter jag nog still lite mer och längre stunder, eftersom jag vill göra lite som dom. MEN...IFALL jag vill gå ner en sväng så är det ju bra att sitta lite längre fram mot kanten, hihi. Jag tycker faktiskt jag ser lite cool ut på fotot här nedanför...eller???



När jag sov senare den kvällen så tyckte jag mig höra hur det skålades där uppe på övervåningen. Jag vet inte om Emmy å Ebba var vakna eller om de oxå hade somnat. Jag hörde även
många smällar och pang pang - tror det var nyårsraketer - inget spännande, så jag fortsatte att sova ;-D

En dag åkte vi till äventyrsbadet. Det var hur kul som helst!!! En stooor byggnad med massa spännande badbassänger. Vi busade, "simmade" och hade det mysigt där i några timmar. Sedan drog vi till MAX å käkade hamburgare. De är mycket godare än MC Donalds å Burger King sa alla, och jag håller med. (Min mamma håller inte riktigt med, men hon har sagt att jag ju får tycka och känna det som funkar bäst för mig, så just nu tycker jag om MAX bäst)



Hela resan till norrland å mina kusiner var toppen och alla är så snälla mot mig. Det är nog för att jag är så söt :o) Jag hoppas att vi ses snart igen för jag ÄLSKAR ER ALLA där uppe i norrland, mina fina släktingar. Tack för att jag och pappa fick bo hos er i era fina hus. Ha det så bra alla ni goaste av goa kusiner och farmor och farfar och farbror och faster. Ni är det allra bästa norrlänningar jag känner.

Puss o kram
Felicia


Kommentarer
Postat av: Anna

Underbara bilder! Vi tycker det är så mysigt när du är hos oss och längtar redan till nästa gång vi ses :-) Du är vår favorit-göteborgare ;-) KRAMAR från oss i Ö-vik

2012-03-08 @ 21:27:39
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0