Kvällsöppet på Brämaregårdens kyrka

Oj vad länge sen jag var här...sa min mamma. Det var för ett år sedan som mamma tog mig hit då och då, när det var öppna förskolandagar. Åsa och Philippa och vi var här ibland och mamma sa att hon har några foton och filmsnuttisar från då, när vi åkte i den liiiiiilllla rutchbanan de har inne i lekrummet.

Idag åkte jag i den! Och min kompis Maja åkte i den med och det var vi två som mamma har filmsnuttisar på. Hoppas hon hittar dem så kan vi se hur stor tjej jag blivit nu. Rutchbanan är ju nästan för liten för mig nu, nästan.
 
Vi lekte och kröp i en rolig tunnel och sen målade vi i ett målarrum. De hade sånna häftiga målarkritor så när man målade med dem så gick det så lätt och mjukt. Så sa mamma i alla fall. Jag håller nog med, för jag har nog aldrig målat så fint innan. Massa barn målade fina saker och Maja målade ett papper och sa sen att jag fick den. TACK snälla Maja. Den var superfin!
Då målade jag en målning och gav den till henne. Lite senare målade jag ännu mer en fin målning och den fick min mamma, för jag gillar henne. Det sa jag till henne och då blev hon nästan lipig. Hon blev glad och kramade mig och sa att det var den finaste målningen någon någonsin har gett henne. Då blev jag med glad. VASSEGO MAMMA!
 
Efter en liten stund så serverades det spagetti o köttfärssås och morötter o gurka o paprika o saft.
Jag satt mittemot Maja och vi åt massa mat. Gott. Sen fick vi varsin Piggelinglass, som vi hade lagt i frysen så de skulle vila där tills vi hade ätit vår riktiga mat först. Vi var duktiga och gjorde det. Glassen var kvar i frysen när vi letade efter den. Och vi åt den och den var mycket god! Glada tjejer blev vi då.
 
Lite lek sen och sen....då bajade jag! Jag stod längst upp på rutchkanan....och klämde ut lite i blöjan. Mamma såg att jag stod där ensam och kunde i lugn o ro helt ensam göra det jag ville. Jag vill INTE att någon är nära mig när jag skall göra det där i blöjan. Tack mamma för att du inte kom dit. Mitt ansikte var alldeles rött sa mamma sen, så hon såg vad jag höll på med. Man kan bli röd i ansiktet när man bajsar sa hon. Hmmm, ok!
 
Nu har mamma nattat mig och jag var trött, fast inte såååå trött att jag inte kunde gå ner från sängen och ut till mamma i vardagsrummet....säkert 4 gånger. Då brukar jag berätta olika saker och fråga om olika saker. Det brukar sluta med att mamma säger att nu är det natti natti och att jag skall in till min säng igen och lägga mig.
Sen slänger vi slängpussar till varandra och så går jag in i mitt rum. Bra och mysigt....så det är kanske därför jag går upp flera gånger...bara så jag kan få säga att jag älskar min mamma och att jag får slänga pussar till henne då :)
 
God natt alla som läser detta. Jag kommer skriva mer en annan dag.
Kram kram
/Flisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0