Teater på biblioteket

Denna helgen så hade mamma hittat en lapp i en tidning att det skulle vara en teater på vårat bibliotek där vi bodde förut. Mamma Mu och Kråkan hette teatern. Hon ringde pappa och vi kom dit och mötte mamma, för jag sov hos pappa denna veckan. Vi gick allihop på teatern då och jag satt längst fram, i mammas knä.
 
Det var ingen riktig kossa eller kråka utan en tjej o en kille som låtsades vara dom bara. Tjejen hade spenar på magen som hängde där. De var vita. Hennes kossa-dräkt var brun. Hon klättrade upp på en stege ibland och sa massa kul saker så jag skrattade. Mamma Mu låtsades att hon var en kanin! hihi.. Det tyckte Kråkan var konstigt för en kossa kan ju inte vara en kanin ju??? Men det var ju bara på skoj. Kråkan var mest arg tycker jag. Men efter en stund så började han smyyyyyga runt och leka "agent". Jag vet inte vad agent är, fast han var häftig när han tog på solglasögon och smög runt. Han blev lite glad då och det var ju bra. Sen så tog kossan oxå på sig glasögon och smög runt. De var roliga och jag skrattade lite ibland och många andra barn med.
 
När teatern var slut så klappade vi händerna och jag gick fram o kramade kossan och kråkan. Då blev de jätteglada :)
Sen gick vi ut i biblioteket och köpte en pepparkaka, med mitt namn på :) Det satt två tjejer som skrev namn på pepparkakorna. Och de hade gjort små gubbar i lera. Marsinpantomtar hette de. Mamma köpte en sån och den var god. Jag åt upp en röd hatt som tomten hade på huvudet...hihi. När jag smakat lite igen sen, så gillade jag inte det längre. Mamma fick smaka och sen fick pappa resten.
 
Det var massa barn där med som spelade olika instrument och det var trumpet och piano och flöjt. Fint spelade de och jag och mamma klappade händerna när de slutat spela. Många föräldrar var där och tog kort på sina barn då. Kanske jag oxå kan spela nåt instrument när jag blir en större tjej :)
 
Sen skulle mamma till ett jobb sa hon, så då följde jag med pappa till affären. Jag vinkade hej då till mamma som skulle ta bussen vid affären. Snipp snapp snut, nu var vår stund idag slut. Ses på måndag lilla goa mamsen :=)
 
Kram Felicia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0