Frisören har klippt mig :)

Jaaaa igår hände detta :) När mamma hämtade mig på dagis så sa jag
" - Mamma, nu ska vi gå och klippa mitt hår och jag ska få en röd klubba då".
 
Jajjemänsan, det fick jag oxå, fast inte direkt. Först så såg jag när mamma fick ha på sig en rolig mössa på huvudet. Den såg kul ut och det var ingen färg på den. "Det är gummi", sa frisör-tjejen. Jag fick känna och den kändes lite läskig.
Sen så hade tjejen en pinne och drog ur hår från mössan ur mammas hår. Det såg verkligen konstigt ut..hihi. OCH vet ni vad hon gjorde SEN. Jo, hon målade mammas huvud i ljusblå färg! Hmmm, vad gööörde hon!!!!
 
När hon fixat klart med målafärgen så satte hon en stor maskin runt mammas huvud, som blåste luft sa hon.Och att mamma ska få sitta där under en liten stund. Ok sa jag. Är det min tur nu! Och japp, det var det!
 
Jag var sååå ivrig och ville sitta i den jättehöga stolen hon ställt fram till mig. Kolla här...
 
 
Sen så klippte hon mitt hår både där bak o där fram. Jag fick blunda ibland och ibland titta neråt på mina skor sa hon. Petra heter hon förresten och hon är min mammas kompis. Mamma tog kort på mig...som vanligt. Men det var ju bra för annars kunde du ju inte se de fina korten på mig här ju. Fniss fniss!!!
 
Så här kul hade vi...
 
  
 
Sen så ville jag oxå ha färg i håret som mamma. Då fick jag välja mellan massa färger som Petra visad mig. Jag valde en blå färg. Och sen fick jag välja en figur som hon skulle måla på mitt hår. Jag valde en blomma då.
Här ser ni hur fint det blev :)
 
 
Hej så länge, nu skall jag äta lunch på dagis. Det är Potatis och köttfärsgratäng idag säger min fröken Jane. Jag gillar den maten men jag gillar Jane oxå...jättemycket och jag kramar henne varje morgon när jag kommer. Ibland går jag fram och kramar henne under dagen med. Då blir hon glad o skrattar o kramar mig tillbaka. Jag blir oxå glad då :o)
 
Hej svejs.
Kram Felicia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0