L I S E B E R G :)

Nu är klockan 21.00 och jag vill INTE sova. Jag har varit på Liseberg med mamma och pappa och träffat mina favvisar; Kaninerna. Jag kramade dem nog mer gånger än jag kan räkna till. (20 kan jag räkna till). Och jag satt i deras knä och jag pussade på deras kind och jag petade på deras näsa och ben och mun och klappade dem på kinden och visade dem min gose-elefant och visade dem mitt godis jag hade i min mun, som jag fick av min kompis Majas mamma. Ida heter hon. Det var en rosa och vit godis - en svamp sa hon att det hette. Gott var det.

Sen så åkte jag en massa många olika saker idag: 

Farfars bilar = svängde höger o vänster helt själv. Mamma satt o slappade i baksätet!
Flygplan = HELT själv åkte jag uppe i luften, upp och ner. Superkul!
Sagoslottet - 2 ggr :) = en gång med mamma o pappa och en gång med Maja o Ida. Det var en naken gubbe där inne...hahaha. "Kejsarens nya kläder" sa mamma när hon peka på honom. Han var roooolig :o)
Båtarna, där man har på sig flytväst = häftigt, för jag fick styra, med mamma jämte förstås
Svängbåten = högt upp och högt ner och upp igen och gungande hit o dit me pappa. Lite snurrig blev jag nog
Drakbåtarna = Superkul med mamsen, med vatten under båten som plaskade häftigt
Minibilarna = fick sitta själv med bältet om axlarna. Jag tryckte på pedalen och svängde vänster hela tiden...hihi
Grodorna = uppppp, ner lite....upp igen...åssåå ner FORT och sen upp. Iiiiiiiii vad det kittlade i magen. KUL! Jag satt jämte Ida och Maja. Min första gång i den så jag var lite osäker om jag tyckte om den eller ej först. Hihi.
Elefanterna = Flög uppe i luften me pappsen, på en elefant som såg ut som min Dumbo som ju oxå fick åka med :)
 
Så... nu är jag trött. Så många saker jag gjort idag. Och ätit lite pommes och druckit bubbeldricka och fått lite liiiite godis av pappa och Ida. Och när jag åkte hem på spårvagnen med mamma, Ida o Maja och hennes lilla söta lillasyster så fick jag en dubbelsmörgås av Ida, med bara smör emellan. Min favorit. En rund smörgås var det oxå :)
 
Jag kommer lägga in foton senare, för nu skall jag lägga mig själv först....eller rättare sagt; min mamma vill att jag skall lägga mig ;) Så jag får vara snäll tillbaka för hon har ju varit snäll o tagit mig till den roligaste platsen jag vet - kanineras hem på Liseberg.
 
Kram o sov gotteligott alla.
 
PS. I morn skall jag på bio med min bästis Philippa och hennes goa mamma Åsa.
(Då får jag äta p o p c o r n! Mmmmmmums!)
Min dagiskompis Meija kanske oxå följer med. Hoppas det.
 
/Flisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0